محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۹ خرداد

مرکز داده بزرگ ایرانسل (مرکز داده اقماری شماره یک شبکه ملی اطلاعات) در غرب تهران، صبح پنجشنبه، ۸ خرداد ماه ۹۹، در مراسم آنلاین رونمایی از پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال، توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۹ خرداد

پروژه خدمات ابری آسیاتک صبح امروز در مراسم اینترنتی رونمایی از پروژه های پیشروان اقتصاد دیجیتال با حضور رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمدعلی یوسفی زاده، مدیرعامل شرکت آسیاتک در مراسم افتتاح پروژه خدمات ابری این شرکت گفت: آسیاتک از اولین شرکت هایی است که در توسعه بخش اطلاعات سرمایه گذاری کرده و با راه اندازی دیتا سنترهای استاندارد و حرفه ای خدمات میزبانی اطلاعات را در سطح ملی ارائه کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۸ خرداد

به گزارش پیوست، محسن قادری پس از ۶ سال فعالیت در شاپرک به عنوان مدیرعامل این شرکت جای خود را به سید کاظم دهقان داد.
۷ خرداد ماه هیات مدیره شرکت شاپرک با استعفای محسن قادری موافقت و سید کاظم دهقان را نیز به عنوان مدیرعامل جدید انتخاب کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۸ خرداد

با حکم معاون وزیر ارتباطات، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد.
امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حکمی محمد ابراهیم محمدی پناه را به سمت معاونت دولت الکترونیک این سازمان منصوب کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۸ خرداد

به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیرکل صدور پروانه سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات از انتشار راهنمای تبدیل مجوز دفاتر خدماتی به مجوز دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ICT روستائی در پورتال رگولاتوری خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۸ خرداد

به گزارش پیوست، هم‌زمانی مصوبه مجلس در خصوص جاری کردن احکام و مقررات مربوط به قاچاق ارز بر رمزارزها و تفاهم‌نامه کانون صرافان با بانک مرکزی در خصوص استفاده از ارزهای دیجیتال برای افزایش توان تبادلاتی در چرخه بازگشت ارز و تبادلات ارزی، موجی از بیم‌ها وامیدها را بر اکوسیستم فعال در حوزه رمزارز ایجاد کرد؛ از یک سو این امید را ایجاد کرد که رمزارزها طبق این مصوبه و تفاهم‌نامه در حال تبدیل شدن به یکی از ارزهای جهان‌روا هستند و در نهایت قانونی می‌شوند و مبادلات آن نیز قانونی خواهد شد چرا که اگر احکام قاچاق ارز بر ارزرمزها حاکم باشد طبیعی است که احکام داد و ستد ارز نیز بر رمزارزها حاکم خواهد شد از همین روست که به نظر می‌رسد کانون صرافان نیز به عنوان یک نهاد صنفی طی تفاهمی با بانک مرکزی پیشنهاد استفاده از ارزهای دیجیتال در مبادلات خارجی و توسط تجار را نیز مطرح کرده است اما آیا این تصمیم به نفع تمام فعالان این اکوسیستم رمزارز خواهد بود؟

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۸ خرداد

ایرانسل با انتشار اطلاعیه ای، جزییات استقبال مخاطبان از برگزاری آنلاین کنسرت همایون شجریان را منتشر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: در پی استقبال گسترده از کنسرت آنلاین همایون شجریان به همراه ارکستر مجلسی تهران و تماشای کامل پخش زندۀ آن توسط بیش از ۷۱۰ هزار کاربر، ایرانسل، جزئیات بیشتری از آمار استقبال مخاطبان این کنسرت را اعلام کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۷ خرداد

به گزارش دیجیاتو، بانک مرکزی از اولین نهادهایی بود که تصمیم گرفت با اقداماتی، مراجعه حضوری به بانک‌ها را کاهش دهد تا شیوع ویروس کرونا نیز در جامعه کاهش پیدا کند. اما به نظر می‌رسد حالا این اقدامات یکی پس از دیگری در حال کنار گذاشته شدن هستند.
پس از تمدید خودکار کارت‌های بانکی منقضی شده تا پایان اردیبهشت ۹۹، حالا بانک مرکزی اعلام کرده که کارت‌های بانکی منقضی شده، باید به صورت حضوری در شعب تمدید شوند. این رگولاتور مالی همچنین اعلام کرده مشتریان می‌توانند کارت‌های خود را تا یک سال به صورت رایگان تمدید نمایند؛ اما در هر صورت مراجعه حضوری الزامی است.

ادامه مطلب