محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۱ خرداد

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با دستور ریاست جمهوری و حضور وزیر ارتباطات، پروژه‌ زیرساختی حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارزش ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان روز پنج‌شنبه از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با استان‌ها افتتاح شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۱ خرداد

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تعداد روستاهای تحت پوشش اینترنت در سطح استان چندین برابر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار و ۴۶۴ روستای سطح استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۱ خرداد

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام در جلسه کارگروه اشتغال استان ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات استان، گفت:یکی از اولویتهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد زیرساخت های ارتباطی برای کمک به شکل‌گیری اقتصاد دیجیتال و بسترهای ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۱ خرداد

به گزارش دیجیاتو، «سعدی» به‌عنوان نخستین سامانه فروش اینترنتی سهام عدالت در بورس ایران راه‌اندازی شد. در این سامانه امکانات لازم جهت فروش یا سرمایه‌گذاری مجدد سهام عدالت برای بیش از ۴۹ میلیون ایرانی فراهم شده است.
نخستین سامانه فروش اینترنتی سهام عدالت از شنبه دهم خرداد ماه در دسترس عموم قرار گرفته است. بر این اساس مشمولان سهام عدالت می‌توانند بدون مراجعه حضوری به بانک یا شرکت‌های کارگزاری بورس از طریق «سامانه سعدی» نسبت به فروش سهام عدالت یا مشاهده سهام‌شان اقدام کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۰ خرداد

به گزارش پیوست، قطار هر پنجشنبه یک افتتاح بزرگ دولت ۸ خرداد به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید. این وزارتخانه با برگزاری ویدئو کنفرانس از ۳ پروژه جدید شرکت‌های بخش خصوصی فعال در این حوزه و بسته حمایتی خود از شرکت‌های استارت‌آپی که در دوران کرونا اسیب دیده‌اند رونمایی کرد. این رونمایی در حالی به صورت آنلاین و با حضور اکثر مدیران و معاونان وزارت ارتباطات و فعلان بخش خصوصی در بخش‌های مختلف کشور به نمایش گذاشت که پخش زنده آن بارها با اختلال، قطعی‌های مقطعی و کیفیت پایین نیز همراه شد. در بخش‌هایی از برنامه نیز به دلیل نرسیدن صدای رئیس جمهوری به مدیران آن سوی پلتفرم‌های دیجیتال در حال پخش کنفرانس، آنها یا نمی‌توانستند به سوالات حسن روحانی پاسخ دهند یا با تاخیر چند دقیقه‌ای متوجه نظرات رئیس جمهوری در مورد طرح‌های خود می‌شدند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۹ خرداد

به گزارش شرکت ارتباطات زیرساخت، چهار پروژه بزرگ زیرساختی حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز با حضور رییس جمهور ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمع زیادی از مدیران و فعالان ارتباطی کشور از جمله مدیران و کارکنان شرکت ارتباطات زیرساخت به صورت بر خط و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۹ خرداد

به گزارش آی تی ایران، چگونه اشتراک رایگان تلویزیون اینترنتی را دریافت کنیم؟ امروز همزمان با افتتاح پروژه های اقتصاد دیجیتال که توسط حسن روحانی انجام گرفت امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات از پروژه هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی رونمایی کرد. در این طرح تمام مشترکین اینترنت ثابت در کشور می توانند از یکی از ۳ تلویزیون اینترنتی کشور به مدت ۱ ماه به صورت رایگان استفاده کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۹ خرداد

طرح انتخاب هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی صبح امروز در مراسم اینترنتی رونمایی از پروژه های پیشران اقتصاد دیجیتال با حضور رئیس جمهور رونمایی و افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، امروز حدود ۱.۸ میلیون نفر مشترک فعال با پرداخت حق عضویت و حدود سه میلیون نفر بیننده بدون پرداخت حق عضویت، استفاده از سامانه های دیداری و شنیداری اینترنتی را تجربه می کنند.
امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره این طرح گفت: امروزه در دنیا ۷۰ درصد ترافیک داده را پخش ویدئو، پادکست و موسیقی تشکیل می دهند درحالیکه در ایران این میزان ۲۰ درصد است. به همین دلیل تولید محتوا اصلی ترین چالش فعلی شبکه ملی اطلاعات به شمار می رود.

ادامه مطلب