محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۳ خرداد

به گزارش دیجیاتو، کارت هوشمند ملی به عنوان یکی از کلیدهای اصلی ورود به دولت الکترونیکی شناخته می‌شود. سخنگوی سازمان ثبت احوال اما اعلام کرده که تا به امروز بیش از ده میلیون نفر در نوبت دریافت کارت هوشمند ملی هستند و به نظر می‌رسد چاپخانه طرف قرارداد با این سازمان به تعهدات خود به درستی عمل نکرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۳ خرداد

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشکده سامانه‌های ماهواره پژوهشگاه فضایی ایران به دستاوردهای ارزشمندی در حوزه فناوری‌های کنترل حرارت سامانه‌های فضایی دست یافته است.
حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران در گفت و گویی با خبرنگار روابط عمومی این پژوهشگاه با اشاره به دستاوردهای به دست آمده در حوزه فناوری‌های کنترل حرارت سامانه‌های فضایی، گفت: بخش کنترل حرارت پژوهشکده سامانه‌های ماهواره، با تکیه بر نقشه راه توسعه فناوری که رویکرد مهم آن، کاهش ریسک ناشی از تحریم‌ها از طریق بومی‌سازی فناوری‌های کنترل حرارت بوده، به دستاوردهای مهمی در این عرصه نائل شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۳ خرداد

همزمان با روز جهانی دوچرخه سواری، اپلیکیشن موبایلی «دوچرخه» توسط شهردار تهران رونمایی خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، اپلیکیشن دوچرخه که روز سه شنبه -13 خرداد- رونمایی خواهد شد، در جهت تحقق اهداف «تهران هوشمند» در ترویج حمل‌ونقل عمومی و پاک تولید شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۳ خرداد

محمد خلج قاسم‌آبادی، جانشین ژوبین علاقه‌بند و مدیرعامل شرکت اسنپ شد. خلج که پیش از این مدیر ارشد تحلیلگری توسعه تجاری در ایرانسل، یکی از سهام‌داران اصلی گروه اسنپ و البته عضو هیات مدیره این شرکت تاکسی اینترنتی هم بوده که حالا زمام‌دار یکی از بزرگترین استارت‌آپ‌های ایرانی با بیش از یک هزار و پانصد کارمند و بیش از دو میلیون راننده شاغل در ناوگان حمل و نقل شهری ایران است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ خرداد

به گزارش بورس‌نیوز، در حال حاضر ۷ شرکت حوزه IT و ۴ شرکت حوزه ارتباطات مهیای ورود به بازار سرمایه بوده و در مرحله شورای پذیرش هستند. از بین این شرکت‌ها می‌توان به "دیجی‌کالا"، "تپسی"، "کافه‌بازار"، و "شیپور" و "آسیاتک" اشاره کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ خرداد

به گزارش بورس‌نیوز، درآمد‌های حاصل از ارائه خدمات کارتخوان در اردیبهشت ماه از رشد محسوسی برخوردار بوده است.
پس از کاهش درآمد شرکت‌های پرداخت الکترونیک از درآمد‌های ناشی از تراکنش‌های دستگاه‌های کارتخوان در دو ماه اخیر که عمدتا مربوط به شیوع کرونا و تحت تاثیر قرار دادن نحوه خرید و پرداخت الکترونیک مردم بوده، اکنون گزارش اردیبهشت ماه پرداخت الکترونیک سامان کیش حاکی از رشد درآمد‌های حاصل از کارتخوان این شرکت است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ خرداد

به گزارش بورس نیوز، ارزش گذاری شرکت های استارتاپی با ابهامات زیادی همراه بوده و احتمال ایجاد حباب در بازارهای مختلف زیاد است.
مهدی سوری کارشناس بازار سرمایه در بررسی "ارزش گذاری شرکت های استارتاپی در بورس" گفت: "امید به رشد" یکی از ویژگی های شرکت های فعال مبتنی بر فناوری بوده و در ضرایب ارزش گذاری نیز امید به رشد بالایی برای این شرکت ها در نظر گرفته می شود. وی ادامه داد: از دیگر ویژگی این شرکت ها می توان به جریانات نقدی ایجاد شده برای سهامداران اشاره داشت که میزان بالایی نیست.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ خرداد

فرصت دست روی دست گذاشتن نیست باید فکر چاره بود. در آخرین آمار منتشر شده در سال 98 مستاجران 35 درصد جمعیت 81 میلیونی ایران را تشکیل می¬دهند و این یعنی 28 میلیون نفر هر سال با دغدغه جابجایی محل سکونت خود زندگی می¬کنند . جست‌و‌جوی روزانه بیش از ۲۰ هزار نفر در تهران برای اجاره خانه، خود گواه این ادعاست که کشور پرجمعیتی مانند ایران با چالش عمده‌ی مسکن روبروست و اینجاست که جای خالی پلتفرم آنلاین جامعی که بتواند رابطه میان مستاجر و موجر را طبق استاندارهای شفاف مدیریت کند بسیار دیده می‌شود.

ادامه مطلب