محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۱ خرداد

به گزارش پیوست، این روزها صحبت از احراز هویت دیجیتال کاربران (احراز هویت از راه دور و غیر‌حضوری) در فضای مجازی به طرق مختلف از جمله از طریق سامانه شاهکار و اتصال کسب‌وکارها و نهادهای مختلف به این سامانه، زیاد به گوش می‌رسد. تقریبا همه فعالان حوزه فضای مجازی و کسب‌وکارهای اینترنتی این سامانه را می‌شناسند اما به طور کلی احراز هویت بر مبنای مالکیت سیم کارت (کد ملی دارنده سیم کارت) و شماره همراه وی که در نزد اپراتورهای تلفن همراه ثبت گردیده، است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۱ خرداد

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت توسعه دولت الکترونیکی از حذف نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث و صرفه‌جویی قابل توجه با این اقدام خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۰ خرداد

به گزارش همراه اول، مجمع عمومی عادی سالیانه و عمومی عادی بطور فوق‌العاده شرکت ارتباطات سیار ایران، روز سه‌شنبه ۲۷ خردادماه برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ خرداد

به گزارش پیوست، رئیس گمرک در صحن علنی ۱۸ خردادماه مجلس گزارشی از عملکرد گمرک در سال‌های اخیر ارائه داد. راه‌اندازی شبکه اجتماعی بومی برای فعالان اقتصادی،ارسال اظهارنامه اقتصادی بربستر موبایل، تجهیز گمرک به دستگاه‌های هوشمند رصد کالا با وجود تحریم‌ها از جمله اقدامات گمرک در راستای هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات بود. مهدی میراشرفی در سخنرانی خود بارها اعلام کرد که هوشمندسازی گمرک به صورت جدی در حال پیگیری در این سازمان است تا تجارت در کشور تسهیل شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ خرداد

بررسی جدیدترین گزارش منتشره از سوی شاپرک نشان می‌دهد که بانک ملت، ملی و صادارت در اردیبهشت ماه بیشترین سهم از تعداد و مبلغ تراکنش‌های شاپرکی در میان بانک‌های پذیرنده را به خود اختصاص داده‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ خرداد

میزان درآمد شرکت مخابرات ایران در دو ماه نخست سال ۹۹ به هفت هزار و ۸۸۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریال رسید.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، درآمد این شرکت از محل ارایه خدمات مخابراتی مکالمات تلفن ثابت دو هزار و ۱۸۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۸ خرداد

به گزارش پیوست، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد ۵۵ درصد مجوزهای صادر شده در کشور از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود و رتبه ایران در فضای کسب و کار نیز از ۱۵۲ به ۱۲۷ کاهش یافته است.

ادامه مطلب