محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ خرداد

به گزارش ایرنا، بازار موبایل در سال ۹۸ میزبان حضور ۱۵ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۵۴۸ تلفن‌همراه جدید بود؛ بخشی از آنها تولید داخل، شماری وارداتی و بخشی نیز همراه مسافر بوده‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ خرداد

به گزارش پیوست، مرکز نوآوری و توسعه کسب‌وکارهای داده محور سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در هفته نخست تیرماه افتتاح می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، زنده دل‌نوبری، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، با اشاره به اینکه مرکز نوآوری و توسعه کسب‌و‌کارهای داده محور این سازمان، در هفته نخست تیرماه سال جاری با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح می‌شود، اعلام کرد که راه‌اندازی این مرکز اتفاق خوبی برای گروه‌های استارت‌آپی خواهد بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ خرداد

یک نماینده مجلس از اقدام برای تشکیل کمیسیون دائمی فضای مجازی در مجلس یازدهم خبر داد و گفت: با توجه به خلاءهای قانونی موجود در حوزه فضای مجازی، این کمیسیون ایجاد می شود.
رضا تقی‌پور با اشاره به وجود خلاءهای قانونی در حوزه فضای مجازی و توسعه ابعاد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور، بر لزوم تشکیل کمیسیون دائمی فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ خرداد

به گزارش پیوست، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طی نامه‌هایی جداگانه به روسای سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان‌ها و همچینین دستگاه‌های اجرایی کشور که مشمول قانون برگزاری مناقصات می‌شوند از آنان خواسته تا برای تمدید امضاهای الکترونیکی خود از روش آنلاین و غیر حضوری استفاده کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ خرداد

به گزارش دیجیاتو، مدیرعامل شرکت بورس تهران معتقد است که ورود قریب‌الوقوع استارتاپ‌ها به فرابورس در بهترین زمان ممکن رخ داده و این مجموعه‌ها بعد از اینکه به رشد کافی رسیدند می‌توانند وارد بورس تهران هم بشوند؛ امری که از نظر او در آینده نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۵ خرداد

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، توییتر در اطلاعیه ای فاش کرد 32 هزار و 242 اکانت را که مشخص شد دولت های خارجی برای پیشبرد برنامه های خود اداره می کنند را حذف کرده است. از این تعداد 23 هزار و 750 اکانت متعلق به دولت چین بود که به آرشیو توییتر اضافه شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۵ خرداد

به گزارش پیوست، عضو شورای شهر تهران نسبت به حذف قیمت‌ها از پلتفرم‌ها و سایت‌های خرید مسکن هشدار داد و آن را موجب اختلال در گردش آزاد اطلاعات و نقض حقوق شهروندان تهرانی در دسترسی آزاد به اطلاعات عنوان کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۵ خرداد

در مراسم رونمایی از دسترسی ۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد ارائه دو گیگابایت اینترنت رایگان ۴۸ ساعته را به این روستاها ارائه داد و ایرانسل، آن را محقق کرد.

ادامه مطلب