محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۵ خرداد

به نوشته‌ی پیوست، «کرونا همه چیز را تغییر داده است.»؛ از آن جمله‌های است که حالا بیش از ۳ ماه است که می‌شنویم؛ اما این واقعیت تلخی است که با آن روبه‌رو هستیم و باید این را بپذیریم که دیگر زندگی کردن به شیوه قبل کرونا امکان‌پذیر نیست. شیوه زندگی و کاری همه ما تغییر کرده،‌ همچنان عده‌ای در قرنطینه هستند و عده‌ای دیگر به دورکاری خود ادامه‌ می‌دهند. از سوی دیگر نیز بسیاری از رویدادهایی که تا سال گذشته به شکلی عادی برگزار می‌شدند یا لغو شده‌اند یا به صورت آنلاین برگزار می‌شوند. برای نمونه سال گذشته در اردیبهشت‌ ماه، مصلی تهران میزبان بسیاری از دوستداران کتاب به خاطر برپایی نمایشگاه کتاب بود؛ اما حال در بین اما و اگرهای بسیار بین وزارت ارشاد و دیگر برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب برای برگزاری این نمایشگاه به صورت مجازی دیجی‌کالا، به عنوان بزرگترین پلتفرم خرده فروشی آنلاین و در کنارش فیدیبو پیش قدم شده‌اند و قرار است با همکاری شهرداری تهران آنطور که خودشان می‌گویند بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری کشور در دوران کرونا را برگزار کنند. این اتفاق قرار است در قالب کمپینی به نام «هنر برای همه» از ۴ تا ۳۱ خردار شروع شود و جای خالی نمایشگاه‌های کتاب و صنایع دستی که به خاطر کرونا برگزاری آنها به تعویق افتاده است را بگیرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۵ خرداد

به گزارش پیوست، گزارش عملکرد دو ساله سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نشان می‌دهد که هیات مدیره این سازمان در طول دو سال گذشته جلسات متعددی با مقامات ارشد وزارت ارتباطات، رگولاتوری، شورای عالی فضای مجازی، دادستانی و… داشته است تا بتواند شرایط فعالیت کسب‌وکارهای صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ساده‌تر کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۴ خرداد

به گزارش پیوست، شرکت دانش‌بنیان یوآیدی دریافت کد بورسی در سجام را از طریق گوشی هوشمند فراهم کرد. با این قابلیت کاربران با ضبط ویدئوی سلفی می‌توانند به صورت غیرحضوری احراز هویت شوند و کدبورسی خود را دریافت کنند.
به گزارش روابط عمومی یوآیدی، این شرکت دانش‌بنیان از دو سال پیش با هدف حذف مراجعه حضوری برای احراز هویت، راهکار احراز هویت دیجیتال به صورت غیرحضوری را توسعه داد و حال با شرایط به وجود آمده این شرکت با همکاری بورس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راهکار احراز هویت دیجیتال را برای دریافت کد بورسی در سامانه سجام راه‌اندازی کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۴ خرداد

به گزارش پیوست، مرکز پژوهش‌های مجلس درگزارشی به نقاط ضعف و قوت تشکیل «سازمان نظام مهندسی ارتباطات و فناوری (نمافا)» پرداخته است. از منظر این مرکز شفاف‌سازی فعالیت شاغلان حوزه فاوا از طریق شناسایی و رتبه‌بندی، اشتغال‌زایی و زمینه‌‌سازی مناسب برای حضور تازه‌واردان به بازار، ایجاد تحرک در کسب‌وکارها از طریق فراهم ‌ساختن فرصت‌های مطلوب ارجاع کار ازجمله نقاط قوت این طرح است و از سوی دیگر دریافت مجوز جدید توسط کسب‌وکارهای مرتبط با فاوا از این سازمان، شفاف‌نبودن وظایف و اختیارات و تنوع گسترده اعضای این سازمان، موکول شدن اجرای بسیاری از احکام این طرح به تصویب آیین‌نامه اجرایی آن و پیش‌بینی نکردن هیچ‌گونه راهکار در این زمینه همچنین از نقاط ضعف این طرح شناخته شده است. البته نگاه این مرکز به این طرح کاملا منفی نیست و پیشنهاد می‌دهد تا کلیات این طرح در مجلس تصویب شود و جزئیات آن در کمیسیون مربوطه با حضور کارشناسان مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۴ خرداد

رئیس دانشگاه سوره درباره تمدید استفاده رایگان از اینترنت برای سامانه‌های آموزش مجازی گفت: اپراتورها از ارائه اینترنت رایگان برای سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها بی‌اطلاع هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۴ خرداد

به گزارش فارس، نخستین پایگاه داده برای سازماندهی دانش حوزه باستان‌شناسی کشور بر مبنای الگوی مرجع مفهومی سی‌داک شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) به عنوان نتیجه نهایی و عملیاتی یک رساله دورۀ دکتری در دانشگاه خوارزمی بر روی وب قرار گرفت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۳ خرداد

به گزارش پیوست، ثبت‌نام تامین کنندگان کالا در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برای تامین کالای مورد نیاز دستگاه‌های دولتی غیرحضوری و رایگان شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۳ خرداد

ایرانسل به مناسبت عید سعید فطر، برای مشترکان اینترنت پرسرعت همراه، پیشنهاد ویژۀ «شگفتانۀ عید فطر» و برای مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت، هزاران جایزۀ ویژه در بخش «تکان شگفت‌انگیز» اپلیکیشن «ایرانسل من» ارائه کرد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، «شگفتانه»، شامل یک گیگابایت اینترنت هدیه و سه گیگابایت اینترنت پرسرعت همراه با قیمت تخفیفی ویژه است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند