محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۳ دي

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از رشد ۸۸ درصدی شرکت‌های حوزه ICT برای فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی پیام خبر داد و گفت شاهد استقبال چشمگیر شرکت های ICT برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی پیام هستیم.
به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پیام نادر ثناگو مطلق مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام درباره میزان حضور شرکت های ICT در این منطقه گفت: با استقبال چشمگیر شرکت ها در حوزه ICT، در هشت ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه رشد 88 درصدی را شاهد هستیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۳ دي

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی گفت: در مواجهه با مصوبات شورای عالی فضای مجازی، نباید تحلیل و تفسیر صورت گیرد و یک مقام مسوول، نظر شخصی‌اش را اعمال کند. وقتی موضوعی در شورا به بحث گذاشته می‌شود، افراد می‌توانند نظر بدهند و با مباحث مطرح‌شده مخالفت کنند، اما بعد از تصویب، دیگر کسی حق ندارد مصوبه را تحلیل شخصی کند و باید به‌دنبال تحقق آن باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۳ دي

سازمان فضایی ایران از واگذاری ۳ سامانه خدمات نوین فضایی به بخش خصوصی خبر داد.
سازمان فضایی ایران در راستای انجام وظایف حاکمیتی خود در نظر دارد سه سامانه پایش آتش سوزی، پایش گرد و غبار و آلودگی هوا و پایش پهنه های آبی کشور را در قالب پروژه به بخش خصوصی واگذار کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۳ دي

ویژگی‌هایی از جمله تعداد خطوط واگذار شده، ضریب نفوذ، تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ، میزان پوشش جاده‌ای، درصد پوشش جمعیتی، شهر و روستاهای تحت پوشش و درصد مکالمات موفق در هر یک از اپراتورها متفاوت است که می‌تواند آن‌ها را از هم متمایز کند.
از زمان عرضه اولین سیم‌کارت تلفن همراه در سال ۱۳۷۳، شاخص‌های سیم‌کارت‌ها تغییرات بسیاری داشته است. این شاخص‌ها که توسط رگولاتوری منتشر شده است نشان می‌دهد در حال حاضر تعداد خطوط فعال تلفن همراه تا پایان سه ماهه دوم سال جاری، به بیش از ۱۱۶ میلیون رسیده که ضریب نفوذ را به ۱۳۹.۷۱ درصد می‌رساند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۳ دي

به گزارش پیوست، مرکز پژوهش‌های مجلس در بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، از تکرار هرساله ردیف‌های اعتباری متفرقه انتقاد کرده و این اقدام را باعث سخت شدن رهگیری تحقق برنامه‌ها دانست.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ دي

سازمان فناوری اطلاعات ایران فراخوان شناسایی، ساماندهی و رتبه بندی ارائه دهندگان خدمات مرکز داده (دیتاسنتر) را منتشر کرد.
به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، به دنبال مبادله تفاهم نامه همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران با سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، فراخوان شناسایی، ساماندهی و رتبه بندی ارائه دهندگان خدمات مرکز داده منتشر شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ دي

امروز، طی مراسمی حسن عمیدی به عنوان مدیر جدید موزه ارتباطات معرفی و از خدمات علی اکبر نصر آبادی رییس سابق این موزه قدردانی شد.
صبح امروز حسن عمیدی با حضور محمدرضا کارگر مدیرکل موزه های میراث فرهنگی، امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات، غلامرضا خواجه‌سروی رییس موزه و کتابخانه ملک، احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران و سید جمال هادیان رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات به عنوان رییس جدید این موزه معرفی شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ دي

به گزارش پیوست، ماهانه به طور متوسط هزار راننده در سامانه اسنپ به صورت موقت و ۴۰۰راننده برای همیشه غیرفعال می‌شوند و هیچ‌وقت فرصت همکاری دوباره با این سامانه را نخواهند داشت.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند