محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ دي

یک کارشناس بانکی با اشاره به ۱۵۳ هزار پرونده باز فیشینگ، از فعال‌سازی ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی رمز دوم پویا در بانک‌های مختلف خبر داد.
عشرت عدالت با بیان این‌که تعداد پرونده‌های باز قضایی در حوزه سایبری افزایش یافته است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۳ هزار پرونده باز قضایی در حوزه فیشینگ داریم و ۶۰ درصد جرایم سایبری در یک سال گذشته نیست، مربوط به فیشینگ بوده است.
وی با اشاره به بیش از ۱۶ میلیون تراکنش بدون حضور کارت در روز، تصریح کرد: بانک مرکزی و بانک‌ها برای مقابله با موضوع فیشینگ و این دسته سوءاستفاده‌ها اقدام به راه‌اندازی سرویس رمز دوم پویا کرده‌اند که از خردادماه سال جاری به صورت اپلیکیشن تا حدودی اجرایی شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ دي

به گزارش شرکت مخابرات ایران، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به الزامات قانونی برگزاری مناقصات در شرکت، در بخشنامه ای به کلیه مخابرات مناطق کشور اعلام کرد :از این به بعد در تمام مناقصات شرایطی فراهم آمده تا در تقویت فضای رقابتی و مشارکت کلیه واجدین شرایط در معاملات، حداکثر شفافیت و تلاش به عمل آید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ دي

وزارت ارتباطات هفتمین مرحله فراخوان جذب نیروهای امریه را اعلام کرد.
هفتمین مرحله فراخوان نیروهای امریه وزارت ارتباطات ازساعت ۹ صبح تاریخ یکشنبه ۸ دی ماه آغاز و تا ساعت۲۴ چهاردهم همین ماه ادامه دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ دي

معاون مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به تهیه سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، گفت: با این سند هم اینترنت کودکان از اینترنت عمومی جامعه مستقل می‌شود و هم تولید محتوای گسترده‌ای مخصوص کودکان و نوجوانان در فضای اینترنت صورت می‌گیرد.
یکی از لازمه‌های رشد اقتصادی، ضرورت تولید است. تولید محتوای بومی که شاید نتوان نمونه آن را در منابع بین‌المللی یافت و علت آن هم محدود بودن برخی اطلاعات به زبان و جغرافیای خاص هر کشور است را می‌توان زیر مجموعه‌ای از این تولید دانست. تولید محتوای بومی به زبان فارسی در حوزه فضای مجازی همواره از دغدغه‌های مسوولان فناوری اطلاعات و همچنین بخش فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ دي

نخستین نشست کمیته تخصصی همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد.
صبح امروز مراسم افتتاح نخستین نشست کمیته تخصصی همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور و سخنرانی ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و عمر فاتیح سایان، معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ دي

معاون مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات با اتصال به اینترنت جهانی در تضاد نیست، گفت: در طرح شبکه ملی، بسیار جلوتر از بسیاری از کشورهای پیشرفته از جمله فرانسه و آلمان هستیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

به گزارش آی‌تی‌من، مديركل نظارت ارز بانك مركزي در نامه‌اي به وزارت صنعت، معدن و تجارت، از نامه نگاري وزير صنعت با اين بانك به منظور تغيير ارز مورد نياز براي واردات تلفن همراه خبر داد.

ادامه مطلب