محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ بهمن

به گزارش مرکز روابط عمومی و‌اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری استان سمنان با اشاره به اینکه ایران از مراحل سختی عبور کرده و هر دفعه توانسته در جایگاه بهتری قرار گیرد، گفت: امروز در عصر فناوری اطلاعات هستیم که اقتصاد در حال شکل گیری آن، اقتصاد دیجیتال است. بطوریکه هند، در این اقتصاد به گونه ای برنامه ریزی کرده که تا سال ۲۰۲۵، حداقل یک تریلیون دلار از اقتصاد ۵ تریلیون دلاری از حوزه فناوری اطلاعات باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ بهمن

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مراسم افتتاح پروژه دسترسی به اینترنت پرسرعت در پردیس بومهن با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات پرسرعت در مناطق کمتر توسعه یافته و دسترسی خانوارها به اینترنت پرسرعت ثابت یکی از اهداف برنامه ششم توسعه است، اظهار کرد: ارائه این سرویس با توجه به ماهیت دسترسی خانوارها باید بر بستر ارتباطات ثابت شکل بگیرد و این هدف با همت بخش خصوصی در قالب اپراتورهای دارنده پروانه FCP قابلیت تحقق دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ بهمن

به گزارش دیجیاتو، یکی از مهم‌ترین سخنرانی‌های اختتامیه «جشنواره وب‌ و موبایل ایران» را سرهنگ «حسین رمضانی»، رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجای کشور انجام داد. او از لزوم ایجاد استانداردهای جدید برای حفظ امنیت مشتریانِ کسب‌وکارهای آنلاین خبر داد. وی همچنین عنوان کرد که پلیس فتا تلاش می‌کند نه در مقابل کسب‌وکارهای آنلاین از جمله سایت دیوار، بلکه در کنار آن‌ها قرار گیرد.
او در این رویداد اشاره کرد که مهم‌ترین اولویت پلیس فتا، حفظ امنیت مردم است و به هیچ‌‌وجه به دنبال جلوگیری از فعالیت استارتاپ‌ها نیست: «وقتی مطالعه می‌کنیم و می‌بینیم در کشورهای غربی، استارتاپ‌ها ناجی اقتصاد کشورها بوده‌اند، مگر می‌توانیم جلوی این حرکت خوب اقتصادی را در کشور بگیریم؟ اگر اینکار را بکنیم، بی‌عقلی کامل است.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ بهمن

به گزارش ایبِنا، شرکت پرداخت الکترونیک سداد در راستای ایفای نقش مسئوایت‌های اجتماعی فعالیتی را در حوزه نابینایان برای تولید کتاب‌های صوتی آغاز کرد و با انجمن نابینایان ایران جلساتی برای عقد تفاهم‌نامه برگزار شد.
محمد مهدی صادق؛ مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد با اشاره به تولید کتاب‌های صوتی درخواستی انجمن نابینایان گفت: بنا داریم ماهانه دو کتاب را با کمک پرسنل شرکت تولید کنیم و بعد از آن این موضوع را به مشتریان شرکت توسعه دهیم. پرداخت الکترونیک سداد سعی در شکوفایی و استفاده از توان نابینایان دارد و در همین راستا به تعهد خود در موضوع عناوین تولیدی پایبند هستیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ بهمن

مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات با بیان این‌که عملیات احداث نزدیک به ۵۰۰۰ کیلومتر فیبرنوری در کشور از استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است، گفت: در این طرح که قرار است با همکاری شرکت مخابرات ایران تا پایان شهریور ۹۸ در نقاط مختلف کشور به اتمام برسد، ظرفیت بیش‌تری به استان‌های محروم اختصاص پیدا کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ بهمن

مدیرعامل شاتل موبایل اعلام کرد با توجه به گسترش استفاده از سیم‌کارت‌های شاتل‌موبایل و مجوز صادر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سومین رنج شماره سیمکارت‌های این اپراتور تلفن همراه کشور با پیش شماره ۰۹۹۸ و کد ۱۲ به زودی به بازار ارتباطات کشور عرضه خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ بهمن

به گزارش تسنیم، گزارش‌های آماری و تحلیلی جدید نشان می‌دهد که ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور در سه ماهه سوم سال جاری با کاهش مواجه شده است.
بررسی و تحلیل آمار حوزه ارتباطات نشان می‌دهد که ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور تا پایان ۳۰ آذر ۱۰۸ درصد بوده که این شاخص شهریور ماه سال جاری حدود ۱۱۲ درصد بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، مجمع عمومی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت ارتباطات زیرساخت، با حضور همه اعضای این مجمع برگزار شد.
این جلسه با حضور نمایندگانی از وزارتخانه های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور و به ریاست سیروس موثقی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات تشکیل شد.

ادامه مطلب