محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن

مجموع معاملات انجام شده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در ۸ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۱۹۸ درصد افزایش یافته است.
به گزارش پیوست، طبق آماری که از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت منتشر شده است مجموع معاملات انجام شده در ۸ ماهه اول امسال در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) ۱۹۸ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال ثبت شده این در حالی است که در همین دوره زمانی در سال گذشته (۱۳۹۶) در این سامانه ۶۶ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال حجم مجموع معاملاتی انجام شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن

پیام‌رسان بله به زودی کیف‌پول رمز ارز «پیمان» می‌شود.
به گزارش پیوست، پیمان رمزارزی است که با پشتوانه طلا قرار است از سوی کنسرسیوم ققنوس صادر شود. این کنسرسیوم با همکاری بانک‌های ملی، ملت، پارسیان و پاسارگاد و همچنین هلدینگ بهسازان ملت، فناپ و شرکت سرمایه‌گذاری تک‌وست از زیرمجموعه توسن شکل گرفته است .
این کنسرسیوم تقریبا ۱۰ روز پیش هم در مراسمی اولین توکن خود با پشتوانه طلا را عرضه کرد. توکن معادل یک رمزارز جدید حاصل از ICO در نظر گرفته شده است. ICO فرایندی است که طی آن شخص حقیقی یا حقوقی در داخل کشور اقدام به صدور رمزارز یا توکن دیجیتال جدید کرده و چندین واحد از آن را با اهدافی مانند تامین سرمایه در اختیار سرمایه‌گذاران می‌گذارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران برای حل معضل ترافیک تهران و ارتباط بهتر با مردم سراغ فضای مجازی آمده است.
به گزارش پیوست، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از فعالان رسانه‌ای فضای مجازی خواست تا راهکارهای پیشنهادی خود برای حل مشکل ترافیک و بهبود ارتباط پلیس و مردم ارائه دهند. در همین زمینه نیز اولین نشست از مجموعه نشست‌های رسانه‌ها و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با موضوع همفکری در این زمینه برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن

کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی الزامات ارائه خدمات نقشه بومی را مشخص کرد. بر اساس خبری که در سایت مرکز ملی فضای مجازی منتشر شده این الزامات با توجه به اهمیت خدمات نقشه، مخاطرات و فرصت‌های آن و نیازمندی‌های این حوزه برای کاربرد هر چه بیشتر نرم‌افزارهای بومی تبیین شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

روابط عمومی سایت دیوار در اطلاعیه‌ای، موضوع کلاهبرداری در این سایت‌ها را به «سهل‌انگاری و اعتمادهای بی‌جا در فضای معامله افراد با یکدیگر» مربوط دانست.
به گزارش پیوست، پس از آنکه رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دادستانی تهران درخواست کرد به دلیل ناتوانی مدیران سایت دیوار در کنترل آگهی‌ها و افزایش میزان کلاهبرداری‌های رخ داده در این سایت، این پلفرم اینترنتی خرید و فروش کالاهای دست دوم مسدود شود، روبط عمومی دیوار در جوابیه‌ای اعلام کرد: «ما شرایط پلیس را در روزهای اخیر درک می‌کنیم و همواره تلاش کرده‌ایم در فضای همکاری مشکلات را حل کنیم. حتما مقامات پلیس هم تایید می‌کنند که در عمده پرونده‌ها دیوار نقشی نداشته و سهل‌انگاری و اعتمادهای بی‌جا در فضای معامله افراد با یکدیگر باعث بروز این مشکلات شده است.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

مجری طرح هوشمندسازی پارکینگ‌های حاشیه‌ای منطقه ۲ اعلام کرد از ۱۵ فروردین سال ۹۸ با نهایی شدن فاز فنی این طرح، پارکینگ‌های حاشیه خیابان، به صورت هوشمند برای مردم قابل استفاده خواهند بود.
سهیل مظلوم با بیان اینکه در حال حاضر فاز عملیاتی این طرح آغاز شده، به پیوست گفت: «در حال نصب تجهیزات مکانیزه هوشمند و اتمام کارهای فنی پروژه هستیم. اما تا نیمه فروردین سال آینده پروژه نهایی شده و مردم می‌توانند از این پارکینگ‌های حاشیه هوشمند در منطقه ۲ استفاده کنند.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

به گزارش مهر، احمد همتی بعدازظهر چهارشنبه در نشست فعالان و نخبگان حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی استان سمنان با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و علیرضا آشناگر استاندار سمنان به میزبانی سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ضمن بیان اینکه اگر بگوییم آینده جهان وابسته به فناوری اطلاعات است حرف گزافی نگفتیم، ابراز داشت: بی‌تردید سرنوشت کشورها به این‌ تکنولوژی بستگی دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

به گزارش مهر، به دنبال دستور صریح رئیس جمهور مبنی بر حل مشکل پیامک‌های تبلیغاتی که سال‌ها است مشترکان تلفن همراه با آن مواجه هستند، روند پیگیری این موضوع از سوی وزارت ارتباطات سرعت بیشتری یافته است.
حسن روحانی اول بهمن ماه در جمع مدیران وزارت ارتباطات با تاکید براینکه دریافت پیامک‌های گاه و بیگاه تبلیغاتی نارضایتی مردم را به همراه دارد، از وزیر ارتباطات خواست چاره ای برای این معضل بیاندیشد.
پس از این دستور، وزیر ارتباطات به دفاتر خدمات ارتباطی که با شیوه‌های غیرقانونی، سیم‌کارت تلفن همراه را در اختیار ارسال‌کنندگان پیامک‌های مزاحم قرار می‌دهند، اخطار داد و اعلام کرد: موضوع جریمه «لغو مجوز» بدون اغماض و پذیرش توجیه در قبال این تخلف، به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شده و اجرایی می‌شود.

ادامه مطلب