محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

به گزارش ایبنا، مدیرعامل فرا بورس ایران گفت: با توجه به مسئولیت بازار سرمایه در حوزه توکن با پشتوانه دارایی در سند ارز دیجیتال بانک مرکزی، فرا بورس آماده عرضه آزمایشی اولیه توکن با پشتوانه دارایی است.
امیر هامونی درباره مسئولیت‌های فرا بورس و بورس در حوزه عرضه اولیه توکن با پشتوانه دارایی بر اساس پیش‌نویس سند ارز دیجیتال بانک مرکزی گفت: فرا بورس ایران آمادگی دارد تا بر اساس زیرساخت سندباکس و با نظارت کمیته فقهی و سازمان بورس فرآیند عرضه اولیه توکن با پشتوانه دارایی را آزمایش کند و برای آن قوانین لازم را در نظر بگیرد تا این زیرساخت که می‌تواند در حوزه تأمین مالی کاربردهای مهمی داشته باشد، مورد استفاده قرار بگیرد.
مدیرعامل فرا بورس ایران ادامه داد: در حال حاضر برای استفاده از یک فناوری و اجرایی شدن آن در بازار سرمایه دیگر نیاز نیست تا ابتدا دستورالعمل‌های موردنیاز نوشته شود چرا که حالا با ایجاد سند باکس رگولاتوری می‌توان ابزارهای جدید را بدون وضع قانون تحت سند باکس به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی و استفاده کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

به گزارش ایسنا، کسانی که به خرید گوشی‌های دست‌ دوم اقدام می‌کنند، لازم است با مراجعه به سامانه‌ی همتا، مالکیت دستگاه را به‌نام خود تغییر دهند تا بتوانند از سیم‌کارت جدید استفاده کنند، در غیر این صورت، تلفن همراه برروی سیم‌کارت جدید فقط به مدت ۳۰ روز قابل استفاده خواهد بود.
با اجرای طرح رجیستری (ثبت شماره گوشی‌های همراه) و مشمول شدن تمامی برندهای گوشی از ابتدای اردیبهشت‌ماه، صرفاً گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد شده‌اند، در شبکه اپراتوری ایران فعال خواهند شد. در راستای اجرای آخرین مرحله طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری)، به تمامی گوشی‌هایی که پیامک مبنی بر غیرقانونی بودن گوشی دریافت کردند، از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، ۳۱ روز مهلت استفاده داده و اعلام شد پس از آن دیگر از شبکه سرویس نخواهند گرفت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

به گزارش ایسنا، تولیدکنندگان محتوای داخلی که محصولات آن‌ها در داخل کشور میزبانی می‌شود، برای اعمال هزینه نیم‌بها در استفاده از ترافیک سایت‌های داخلی نسبت به ترافیک بین‌الملل که باید توسط شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات اینترنتی رعایت شود، باید به پورتال سازمان فناوری اطلاعات ایران مراجعه کرده و آدرس عددی (IP) خود را ثبت کنند.
با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، یکی از مهم‌ترین مزایایی که مورد توجه قرار گرفت، تفکیک تعرفه اینترنت داخل از بین‌الملل بود. بدین معنا که برای وب‌سایت‌ها با سرورهای داخلی در مقایسه با وب‌سایت‌های خارجی، تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شد و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی از اینترنت ثابت و همراه، مطابق مصوبه سازمان تنظیم مقررات رادیویی، به رعایت این موضوع در محاسبه هزینه اینترنت برای کاربران ملزم شدند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

به گزارش تسنیم، بررسی‌ها نشان می‌دهد، با واردات موبایل از طریق رویه مسافری، با عدم پرداخت مالیات علی‌الحساب ۴ درصدی قسمت قابل توجهی از درآمدهای مالیاتی وصول نمی‌شود.
بر اساس قوانین هر مسافر می‌تواند یک گوشی همراه در طول سال وارد کشور کند که البته برای رجیستر کردن آن باید شماره پاسپورت خود را در سامانه مربوط وارد کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ بهمن

به گزارش مهر، مرتضی براری در اینستاگرم نوشت: بیانیه جمهوری اسلامی ایران در نشست مقدماتی پنجاه و ششمین اجلاس سالیانه کمیته فرعی علمی و فنی «کوپوس» در وین توسط هیات کشورمان به عنوان یکی از اعضای موسس این کمیته، قرائت شد.
وی با بیان اینکه در این بیانیه بر برخی محورها ‌و موضوعات کلیدی برای کشورمان تاکید شد، اظهار داشت: فضا به عنوان میراث مشترک بشریت، باید فقط برای اهداف صلح آمیز مورد کاوش و استفاده قرار گیرد و همه کشورها حق دسترسی آزاد به فضا دارند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ بهمن

کارگروهی با حضور پلیس فتای کشور و اتحادیه کسب و کارهای مجازی برای بررسی تخصصی مشکلات پیش‌آمده میان پلیس فتا و دیوار هفته آینده در این اتحادیه تشکیل می‌شود.
رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی با اعلام این خبر در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد: «در رابطه با مسئله‌ای که برای پلتفرم دیوار پیش آمده است، مذاکراتی را با پلیس فتای کشور (فتا ناجا) آغاز کردیم و قرار است هفته آینده کارگروهی را برای بررسی تخصصی‌تر این موضوع راه‌اندازی کنیم.»
هفته گذشته رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اعلام کرده بود که از دادسرای جرایم رایانه‌ای درخواست شده تا زمانی که مسئولان سایت دیوار راهکاری برای امنیت مراجعه‌کنندگان در نظر نگیرند آن را مسدود کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ بهمن

به گزارش مهر، به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، طی حکمی از سوی محمد خوانساری، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران)، آرش معبودی حسن لویی به سمت سرپرست گروه توسعه کسب‌وکار و کارآفرینی فاوا منصوب شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ بهمن

به گزارش راه‌ پرداخت، حمیدرضا مختاریان، مدیرعامل هلدینگ سداد گفت: «بله، به‌زودی کیف پول ارز دیجیتال «پیمان» کنسرسیوم ققنوس می‌شود.»
پیمان، ارز دیجیتالی است که با پشتوانه طلا قرار است از سوی کنسرسیوم ققنوس صادر شود. این کنسرسیوم با همکاری بانک‌های ملی، ملت، پارسیان و پاسارگاد و همچنین هلدینگ بهسازان ملت، فناپ و شرکت سرمایه‌گذاری تکوست از زیرمجموعه توسن شکل گرفته است.

ادامه مطلب