محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قزوین روز پنجشنبه در جمع مدیران حوزه عمرانی و زیربنایی استان گفت: بسیاری از شاخص‌های موجود در حوزه ارتباطی به هیچ عنوان با پیش از انقلاب قابل مقایسه نبوده تا جایی که در برخی بخش ها با پیشرفت های ۱۰۰ درصدی روبرو بوده‌ایم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

به گزارش مهر به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، در راستای گسترش همکاری های ارتباطی و مخابراتی ایران و افغانستان، دو طرف در مراسمی با حضور حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و شهزادگل اریوبی وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی افغانستان و هیئت همراه وی، درباره توسعه و گسترش همکاریهای ارتباطی مذاکره کردند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت اسلام محمد جعفر منتظری در پاسخ به این سوال که اخیرا رییس پلیس فتا از دادسرا خواسته است که با سایت دیوار برخورد قانونی صورت گیرد، دادستانی چه اقدامی کرده است؟ گفت: ظاهراً این پرونده دیروز ارجاع شده است و باید دادسرا به این موضوع رسیدگی کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نظام در سمنان با بیان اینکه از ابتدای فروردین‌ماه امسال مرکز تبادل اطلاعات یا ان‌آی‌ایکس دولت الکترونیک به‌طورجدی ارتقا یافته است، تأکید کرد: تعداد تبادل ارتباط این مرکز از دو میلیون مورد به حدود ۹۶ میلیون رسیده است.
وی بابیان اینکه این آمار نشان از ۴۸ برابر شدن حجم استفاده از دیتاهای سامانه ان‌آی‌ایکس می‌دهد، افزود: خوشبختانه تعداد دستگاه‌های متصل نیز رشد قابل‌توجه داشته‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

به گزارش مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی گفت: در این دستورالعمل شرایط متقاضیان حقیقی و حقوقی دریافت پروانه، ضوابط اعمال مقررات و رسیدگی به تخلفات، نظارت و ارزیابی عملکرد و نحوه رتبه‌بندی دفاتر مشخص شده است و تمامی دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان باید شرایط و تعهدات درج شده در پروانه، مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و آئین‌نامه‌های مربوط به آن و همچنین متن قرارداد و تفاهم‌نامه‌های انجام شده با دستگاه‌های خدمات‌دهنده را، رعایت و اجرا کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

برمبنای گزارش سالیانه پایش جامعه اطلاعاتی، ایران، سریلانکا، بوتان و میانمار به عنوان کشورهای دارای مقرون به صرفه‌ترین نرخ خدمات موبایل باندپهن اعلام شده‌اند.
به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، براساس گزارش سالیانه پایش جامعه اطلاعاتی که همزمان با شانزدهمین سمپوزیوم جهانی نشانگرهای مخابراتی (WTIS-۲۰۱۸) رونمایی شد، ضریب نفوذ جهانی اینترنت در پایان سال ۲۰۱۸ حدود ۵۱ درصد، معادل ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر از جمعیت جهان است؛ این ضریب در کشورهای توسعه یافته ۸۰ درصد (نزدیک به وضعیت اشباع)، در کشورهای در حال توسعه ۴۵ درصد و در سایر کشورهای کمتر توسعه یافته ۲۰ درصد است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

یک مقام مسئول در نظام بانکی، با اشاره به طراحی مدل جدیدی از کسب‌وکار برای پیشبرد اهداف فناوری بلاک‌چین، از تأسیس آزمایشگاه بلاک‌چین و ارز دیجیتال برای اولین‌بار در کشور خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

به گزارش آی‌تی‌من، عضو هیات مدیره اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با بیان اینکه مردم باید اظهارنامه‌‎های مالیاتی را در کافی‌‎نت‌‎های دارای مجوز اتحادیه فناوران ثبت کنند، گفت: در فصل اظهارنامه مالیاتی افرادی سودجو با اجاره مکان‎‌هایی غیرمجازاقدام به ثبت اظهارنامه مالیاتی می‌‎کنند که این امر نه تنها موجب دردسر متقاضیان ثبت اظهارنامه مالیاتی می‌‎شود، بلکه درآمد کافی‌‎نت‌‎های مجاز را نیز کاهش می‎‌دهد.

ادامه مطلب