محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با مهر، از ابلاغ مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای واگذاری «فیبرتاریک » شبکه ارتباطات زیرساخت کشور خبر داد و گفت: این پیشنهاد از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شد و هفته گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، به تصویب رسید.
وی با توضیح اینکه واگذاری فیبر تاریک به اپراتورهای ارتباطی به معنای آزادسازی تارهای نوری در کابل‌هایی است که در شبکه ارتباطی زیرساخت بلااستفاده مانده‌اند، گفت: طبق این مصوبه دو سر کابل نوری از سوی زیرساخت در اختیار اپراتور قرار می‌گیرد و اپراتور می‌تواند سیستم انتقال پهنای باند اینترنت را روی این فیبرها پیاده‌سازی کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

به گزارش مهر، مرتضی براری در اولین همایش علمی هوا – فضا و تجاری‌سازی که با حضور اندیشمندان این حوزه در فردوس در حال برگزاری است، تصریح کرد: در حال حاضر جزء یازده کشور دنیا در فناوری فضایی هستیم و افتخار می‌کنیم که این علم را به دست متخصصان داخلی به دست آورده‌ایم.
وی مهم‌ترین برنامه ده ساله دوم فضایی ایران را تا سال ۱۴۰۴ تثبیت چرخه کامل فناوری فضایی برشمرد و گفت: سال آینده ماهواره ظفر را به فضا پرتاب می‌کنیم که از نظر فناوری ۱۰۰ برابر ماهواره امید ارتقاء یافته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران فیروزکوه در خصوص گسترش پیام‌رسان‌ها گفت: در یک سال گذشته از ۱۳۰ هزار اپلیکیشن ایرانی به ۲۵۰ هزار اپلیکیشن در سال ۹۷ رسیده‌ایم که زیرساخت‌های ارائه شده به این اپلیکیشن‌ها رشد قابل توجهی داشته است و نرخ رشد توسعه پهنای باند داخلی ۳۱۷ درصد بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ بهمن

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، پیاده‌سازی و توسعه اینترنت اشیا یکی از برنامه‌های راهبردی وزارت ارتباطات است که طرح‌های کلانی را در این زمینه در دستور کار دارد و البته تحقق آن یقینا نیازمند فعال شدن تمام بازیگران این عرصه از جمله اپراتورها، بخش خصوصی، بخش های تولیدی، صنایع و محققان است.
اینترنت اشیا (Internet of Things) که به اختصار IOT شناخته می‌شود مبحث جدید و ناآشنایی نیست، چون اولین نمونه استفاده از این تکنولوژی در تولید و رونمایی از توستر متصل به اینترنت توسط یک کمپانی طی یک کنفرانس در سال ۱۹۸۹ به کار گرفته شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ بهمن

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، وحید یزدانیان با اشاره به تفاهم نامه وزارت ارتباطات و ستاد کل نیروهای مسلح از آماده شدن ۱۵۰ مربی ماهر برای آموزش سربازان نیروهای مسلح خبر داد و درباره مراحل اجرای این تفاهم نامه، گفت: سالانه درحدود ۵۰۰ هزار نفر دوره سربازی را طی می‌کنند که این تفاهم نامه می‌تواند برای ارتقای مهارت سربازان در این دوران اهمیت بسیاری داشته باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ بهمن

مدیرعامل اسنپ اعلام کرد کاربران راننده‌ای که برای دریافت معاینه فنی تا تاریخ شنبه ۱۳ بهمن ماه به مراکز معرفی شده به آن‌ها مراجعه نکنند، تا زمان رفع این موضوع غیرفعال می‌شوند. از سوی دیگر مشاور معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران اعلام کرد برای اجرای بهتر طرح کاهش آلودگی هوا، شهرداری به تمام شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی که می‌خواهند بدانند کدامیک از خودروهایی که با آن‌ها کار می‌کنند استانداردهای معاینه فنی را ندارند کمک می‌کند تا نظارت بهتری برای رعایت استانداردها داشته باشند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ بهمن

باید نظام کارمزد به ریل اصلی خود بازگردد. به گزارش پیوست، این جمله مدیرعامل شاپرک در میزگرد درآمدهای کارمزدی بانکداری الکترونیکی بود. محسن قادری در این میزگرد اعلام کرد که در این خصوص بارها و بارها تاکید شده است اما هیچ‌کس حاضر نیست خودش کارمزد بگیرد بلکه همه می‌گویند بگذار دیگری آن را بگیرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ بهمن

به گزارش مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نشست دوجانبه رؤسای رگولاتوری، مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه و مدیران پخش صدا و تصویر کشورهای ایران و عراق ۱۳ تا ۱۶ بهمن در تهران برگزار می‌شود.

ادامه مطلب