محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ بهمن

به گزارش مهر به نقل از مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران، محمدرضا کمپانی بر لزوم توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تاکید کرد و با بیان اینکه در حال حاضر اقتصاد ما وابسته به نفت است و نوسانات نرخ نفت بر بودجه و درآمد ملی ما تاثیر مستقیم دارد، اظهار داشت: این درحالی است که با اتکا بر اقتصاد دانش‌بنیان می‌توانیم مانند کشورهای پیشرفته درآمد ملی را افزایش دهیم و از تنگناهای اقتصادی خارج شویم.
وی افزود: همراهی بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها، جلب اعتماد برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، امنیت مالی، بهبود فضای کسب‌وکار و تسهیل در تولید، در کنار هم باید رخ دهد تا منتج به تغییر در این عرصه و بازنگری کامل در اقتصاد و ایجاد زیرساخت‌های لازم شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ بهمن

علیرضا بزرگمهری در گفتگو با ایبِنا در خصوص فعالیت پرداخت یارها گفت: تصمیم رگولاتور در ارائه مجوز پرداخت یاری به این دلیل که ادامه تمام روندها از مسیر شرکت‌های PSP امکانپذیر نبود، سیاست درستی بود.
وی افزود: زیرا نیاز بود به غیر از تراکنش‌های مبتنی بر ابزار با حضور کارت برای تراکنش‌های بدون حضور کارت هم راهکاری اندیشیده شود که صدور مجوز پرداخت یارها در این بخش راهگشا است.
بزرگمهری تاکید کرد: نکته مهم در این بخش، این است که تفاوت معنا داری در نحوه فعالیت بین شرکت‌هایی که مجوز پرداخت یاری کسب کرده‌اند با شرکت‌های استارتاپی و فین تکی که از طریق شرکت‌های PSP ها اقدامات لازم برای اتصال به شبکه شاپرک انجام می‌شود، وجود ندارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ بهمن

به گزارش شهروند، تاکسی‌های اینترنتی گازسوز می‌شوند، این خبری است که روز گذشته در رسانه‌ها منتشر ‏شد. به گفته مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تبدیل یک‌ میلیون خودروی ‏حمل‌ونقل عمومی و تاکسی‌های اینترنتی با ارایه تسهیلات، روزانه ۱۲‌میلیون لیتر فرآورده در کشور ‏صرفه‌جویی می‌شود‎.‎‏ سخنگوی این طرح هم به «شهروند» خبر می‌دهد که برای رانندگانی که قصد ‏گازسوز کردن خودرویشان را دارند وام در نظر گرفته شده است. ‏

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ بهمن

واگذاری امتیاز فروش اینترنتی گوشت دولتی به یک سایت ناشناخته این روز‌ها خبرساز شده است.
به گزارش ITIran، این واگذاری بدون برگزاری مناقصه‌ انجام گرفته و به این ترتیب حدود سه هفته است که فروش اینترنتی گوشت دولتی به سایت تازه‎کار «به‌روزرسان» واگذار شده است.
این سایت متعلق به مدیران برند نامی‎نو است که آن را با محصولات غذایی مانند سالاد الویه، ساندویچ آماده و سس می‌شناسیم. سایتی که کمتر از یک سال از عمر آن می‌گذرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ بهمن

در بیش‌تر تعرفه‌های ارائه‌ شده توسط شرکت‌های اینترنتی، با زیاد شدن سرعت اینترنت، به حجم و طبیعتاً قیمت آن هم افزوده می‌شود که این موضوع چندان باب میل کاربران کم‌مصرف نیست و از زمان ارائه‌ی تعرفه‌های جدید مصرف منصفانه هم تغییری در آن داده نشده است.
به گزارش ایسنا، یکی از اعتراضاتی که کاربران اینترنتی همواره به بسته‌ها و تعرفه‌های موجود ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی دارند، حجمی بودن این بسته‌ها بود. از طرفی کارشناسان هم بر این عقیده‌اند که بحث فروش پهن‌باند در برخی کشورها به سمت رایگان شدن می‌رود و هزینه دسترسی به پهنای باند اینترنت در اکثر کشورها در حال کاهش است. به‌همین دلیل در یکی از اقداماتی که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، تصمیم به جایگزینی اینترنت پرسرعت حجمی با غیر حجمی یا مصرف منصفانه گرفته شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ بهمن

به گزارش ایسنا، در صورتی که کاربران از هر یک از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان شکایتی دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، شکایت خود را ثبت کنند تا رگولاتوری به بررسی شکایات آن‌ها بپردازد.
اختلالات صوت و دیتا همواره ممکن است برای مشترکان و کاربران اپراتورهای مختلف اتفاق بیفتد و از طرفی اشاره به جزئیات این اختلالات از جمله مکان جغرافیایی برای حل مشکل از طرف اپراتورها و مراجع پاسخگو از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل «سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی» با هدف تقویت نظارت بر ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاع از کمیت و کیفیت فعالیت خدمات‌دهندگان و ارتقای این سیستم با رویکرد توسعه نظارت مردم راه‌اندازی شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۰ بهمن

وی با بیان این‌که تنها سه درصد از مجموع ۶۴ هزار روستای کشور فاقد اینترنت است، به ایجاد زیرساخت‌های این حوزه در دولت دوازدهم و در چند سال اخیر اشاره و خاطر نشان کرد: ۳۶ درصد روستاها در ابتدای مسئولیت بنده از امکانات ارتباطی برخوردار بودند که هم اینک این رقم به ۶۶ درصد رسیده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۰ بهمن

آذری جهرمی از برنامه‌ریزی برای اجرای یک طرح سراسری اشتغال‌زایی در این وزارتخانه خبر داد و تصریح کرد: قرار است که این طرح سراسری با بهره‌گیری از تیم‌های فناور اجرایی شود.
وی با بیان اینکه ۱۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تحصیل کردند اظهار کرد: اولین پارک توسعه دیجیتال روز گذشته در مشهد افتتاح شد و تا هفته دولت سال آینده، پارک‌های دیجیتال در ۱۰ استان دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود.

ادامه مطلب