محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ آذر

به گزارش مهر، امیر ناظمی در نشست اعلام آخرین ارزیابی دستگاه های اجرایی در حوزه‌ی دولت الکترونیک اظهار داشت: شاخص دولت الکترونیکی از امتیاز حدود ۳۸ درصد به ۶۰ درصد در کشور ما ارتقا یافته است.
وی با بیان اینکه ۵ معیار در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های دولتی در حوزه‌ی دولت الکترونیک در نظر گرفته شده است، گفت: این معیارها شامل حضور در وب، امکان تعامل الکترونیکی با دولت، تکمیل خدمت، یکپارچگی و میزان افزایش مشارکت عمومی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ آذر

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، در دومین همایش تهران هوشمند با بیان اینکه نمی‌توانم خوشحالی خود را از مشاهده‌ی نشان‌های پارامترها و المان‌های هوشمندسازی تهران پنهان کنم، گفت: گام‌های خوبی در خصوص هوشمندسازی شهر تهران انجام شده اما باید ببینیم باید در چه جایگاهی قرار داشته باشیم و امروز کجا هستیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ آذر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه‌ی دومین همایش «تهران شهر هوشمند» در خصوص امنیت اطلاعات شهروندان برای استفاده از خدمات هوشمند گفت: این نظارت توسط مرکز ماهر انجام می‌شود و به طور مستمر به شهروندان در این رابطه آگاهی بخشی می‌کنیم. اپلیکیشن‌هایی که وجود دارد به طور دائم پایش می‌شود و اخیرا در گزارشی که مرکز ماهر انجام داده ۵۰۰ اپلیکیشن اندرویدی که با نصب در گوشی‌ها از کاربران سودجویی می‌کردند شناسایی و گزارش کامل به پلیس فتا ارسال شده است. به نظر ما منشا هر ۵۰۰ اپلیکیشن واحد است و تلاش می‌کنیم ارقام سودجویی شده به کاربران بازگردد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ آذر

به گزارش مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، مشاور استراتژی و نوآوری مسکو و مدیر پروژه آزمایشگاه شهر هوشمند مسکو به همراه برخی مدیران و پژوهشگران بین المللی، میهمان «دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی تهران هوشمند» هستند که در روزهای ۱۹ و ۲۰ آذرماه در برج میلاد برگزار می‌شود.
امیر بیات، دبیر اجرایی دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی تهران هوشمند دراین باره گفت: امسال نیز همانند سال گذشته، میزبان جمعی از فعالان و متخصصان دولتی و بخش خصوصی از کشورهای مختلف در حوزه شهر هوشمند هستیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ آذر

به گزارش مهر، مرتضی براری در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرم نوشت: در آینده‌ی نزدیک شاهد ماهواره‌های مخابراتی باندپهن خواهیم بود که قابلیت ارائه‌ی سرویس‌های صوتی و اینترنت باند پهن روی گوشی‌های هوشمند را دارند.
وی گفت: این سرویس‌ها قابلیت رقابت با سرویس‌های سیار را داشته و به عبارتی رقابت اپراتورهای ماهواره‌ای و سیار شکل خواهد گرفت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ آذر

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، محمد جواد آذری جهرمی، در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ی تکمیل پوشش نسل ۴ تلفن همراه که بین یکی از اپراتورهای موبایل و شرکت راه آهن انجام شد، گفت: در بازدیدهایی که از راه آهن داشتم سیستم‌های کنترلی و مدیریتی در استفاده از فناوری اطلاعات و مدیریت حمل و نقل ریلی توسعه‌ی قابل توجهی داشتند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ آذر

به گزارش مهر، طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه با هدف شناسنامه‌دار شدن یکی از پر مصرف‌ترین کالاهای وارداتی کشور و مبارزه‌ی سیستمی با قاچاق تلفن همراه، از ۱۴ آذرماه سال گذشته پیاده‌سازی و اجرا شد تا صرفه‌ی اقتصادی قاچاق گوشی از بین رفته و حقوق مصرف‌کنندگان آن رعایت شود.

ادامه مطلب