محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

به گزارش مهر، امیر ناظمی در شبکه‌ی اجتماعی توئیتر از مراجعه‌ی ۴۵۳ هزار و ۳۶۱ نفر برای جایگزین کردن کارت بانکی خود به جای کارت سوخت در بازه‌ی زمانی ۵ آذرماه تاکنون خبر داد و گفت: این مراجعات از طریق سرویس کد دستوری (ستاره چهار مربع) اپلیکیشن دولت همراه و نیز مراجعه به وب‌سایت بوده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

به گزارش مهر، به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجعفر صدیق دامغانی‌زاده، سرپرست پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات سجاد با اشاره به تصویب اساسنامه‌ی این پارک در هفته‌ی گذشته، گفت: پارک سجاد یک پارک ملی و فراملی در تهران است که مجوز تاسیس شعب دیگر آن در استان‌های مختلف اخذ شده و در ۲۲ بهمن امسال نخستین شعبه‌ی آن در مشهد افتتاح می‌شود.
وی درباره‌ی فلسفه ایجاد پارک مذکور گفت: پارک‌های علم و فناوری سابقه‌ای تقریبا ۲۰ ساله در کشور دارند که با هدف اولیه‌ی کمک به فارغ‌التحصیلان جوان برای تبدیل ایده به محصول و ورود به بازار، عمدتا توسط وزارت علوم در نقاط مختلف کشور شکل گرفته‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

به گزارش مهر، پروژه‌ی پژوهشی بررسی پیش‌نیازها و تبیین ویژگی‌ها و چارچوب‌های فنی و زیرساختی و الزامات حقوقی، مقرراتی و قانونی امکان بهره‌گیری و ارائه‌ی خدمات کلان داده‌ها (بیگ دیتا) در پژوهشکده‌ی فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT به کارفرمایی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اجرا می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ آذر

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به تشکیل کمیته‌ی ضد تحریم، بیان کرد: از نهادهای مختلفی که در حوزه‌ی فناوری اطلاعات تاثیرگذارند خواستیم در این کمیته حضور داشته باشند.
محمدباقر اثنی عشری در نشست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به مسائل پیش آمده برای حوزه‌ی ICT پس از مشکلات ارزی اظهار کرد: بعد از اتفاقات ارزی برای تجهیزات IT، وزارت صنایع مرجع بود اما برای خدمات، لایسنس و نرم‌افزار مرجعی نبود. بانک مرکزی، مرجع ذی‌صلاح را وزارت ICT می‌دانست که به‌ دلیل مابه‌التفاوت ارز دولتی و آزاد، با کمک کارشناس راستی‌سنجی کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ آذر

به گزارش مهر، معاون وزیر ارتباطات دلایل دسترسی اپلیکیشن «دولت همراه» به برخی امکانات گوشی کاربران را توضیح داد و گفت: در نسخه‌ی جدید این دسترسی‌ها برداشته می‌شود.
با آغاز اجرای ثبت نام غیرحضوری کارت سوخت و تبدیل آن به کارت بانکی، بسیاری از کاربران با مراجعه به سایت mob.gov.ir و نیز اپلیکیشن «دولت همراه»، اقدام به ثبت نام برای دریافت کارت سوخت خود کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ آذر

به گزارش پیوست، پرداخت‌یاران با اتصال به «سامانه‌ی جامع پذیرندگان» اطلاعات پذیرندگان خود را طبق تفاهم‌نامه‌ی امضا شده با شاپرک در اختیار این شرکت قرار می‌دهند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ آذر

از صبح روز گذشته تا ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۶ آذر ماه ۹۲۶۹۷ هزار ۷۰۶ نفر برای ثبت نام به سامانه‌ی الکترونیکی کارت سوخت مراجعه کرده‌اند.
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس اصولی، سخنگوی ستاد ثبت نام الکترونیکی کارت سوخت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از مجموع تعداد مراجعان برای ثبت نام تنها ۳۷ هزار و ۶۸۶ نفر در نوبت خود مراجعه و امکان ثبت نام داشتند.

ادامه مطلب