محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

به گزارش پیوست، بعد از اعلام خبر ثبت نام کارت سوخت از طریق اپلیکیشن دولت همراه از روز گذشته (۵ آذر)، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از دسترسی‌های غیرمجاز این اپلیکیشن به اطلاعات کاربران انتقاداتی مطرح کردند.
در همین زمینه امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در توئیتر خود با اعلام بررسی‌های انجام شده در مورد این دسترسی‌ها اعلام کرده که تمام این دسترسی‌ها براساس نیازهای اطلاعاتی برای ارایه‌ی خدمات صورت گرفته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ آذر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در پی وقوع زلزله در استان‌های غربی کشور و گزارش کاربران توئیتر از مشکلات ارتباطی در این استان‌ها، در توئیتی نوشت: قطعی جدی ارتباطات در استان کرمانشاه نداریم، در ایلام به دلیل اشکالی در سیستم انتقال مخابرات ایران در سرابله، ۲۳ سایت تلفن همراه از دسترس خارج شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ آذر

تورم بخش ارتباطات نسبت به ماه آبان سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است.
به گزارش پیوست طبق گزارشی که از سوی بانک مرکزی اعلام شده است تورم آبان ماه نسبت به مهرماه امسال نیز ۲.۴ درصد افزایش یافته است.به نظر می‌رسد بخشی از افزایش ۴۵ درصدی تورم در بخش ارتباطات به دلیل افزایش تعرفه‌ی مکالمه‌ی تلفن همراه و دیتای آن است. طبق اعلام بانک مرکزی تورم محاسبه شده برای تمامی بخش‌ها نسبت به آبان ماه سال گذشته ۳۹.۹ درصد افزایش یافته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ آذر

به گزارش پیوست، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، در نشست شورای سیاست‌گذاری همایش و هفته‌ی «تهران هوشمند» اعلام کرد دستیابی راحت مدیران شهری به آمار و داده‌های مورد نیاز از مسائل مهم در یک شهر هوشمند است. به گفته‌ی او دسترسی به داده‌های دینامیک شهری و امکان بررسی داده‌های زنده‌ی شهر از دیگر موارد مهم اداره‌ی یک شهر هوشمند است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ آذر

به گزارش خبرگزاری خانه‌ی ملت، حدود ۱۰ سال از واگذاری مخابرات و شرکت ارتباطات سیار ایران گذشته است، اما هنوز ودیعه‌ی تلفن‌های همراه و ثابت که توسط مردم پرداخت شده تعیین تکلیف نشده است.
۱۰ سال از خصوصی‌سازی مخابرات و همراه اول می‌گذرد، اما مبحثی که در این میان مغفول ماند وجوه ودیعه‌هایی است که از بدو تاسیس مخابرات و شرکت ارتباطات سیار ایران تاکنون از مشترکان دریافت و در چرخه‌ی سرمایه‌گذاری آن قرار گرفته و میزان آن به مراتب بیشتر از سرمایه‌ی شرکت‌های زیر مجموعه‌ی مخابرات است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳ آذر

به گزارش مهر، امیر ناظمی در توئیتر نوشت: روز اول، دوشنبه ۵ آذر، کسانی که دو رقم انتهایی شماره‌ی تلفن همراهشان ۹۹ است، می‌توانند از طریق اپلیکیشن دولت همراه یا سایت دولت همراه ثبت‌نام کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳ آذر

به گزارش مهر، جزئیات شیوه‌نامه‌ی تخصیص یارانه‌ی تجاری‌سازی فناوری به قراردادهای فروش و سرمایه‌گذاری در نمایشگاه دستاوردهای هفته‌ی ملی پژوهش و فناوری اعلام شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳ آذر

به گزارش فارس، در تمامی روش‌های انتقال مالکیت گوشی از جمله کد #7777*، اپلیکیشن و سایت همتا، انتقال به صورت غیر مستقیم و با تایید خریدار انجام می‌شود و روش قبلی که شناسه‌ی گوشی مستقیم از مالکیت سیم‌کارت فروشنده خارج و به مالکیت خریدار در می‌آمد متوقف شده است.
پس از اجرای کامل طرح رجیستری به تدریج با درگیری تعداد بیشتری از مردم با این طرح، سوالات مختلفی برای مردم پیش می‌آید.

ادامه مطلب