محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱ آذر

بانک‌ها ملزم به ارائه‌ی رمز یک بار مصرف از پنج‌شنبه اول آذر ماه شده‌اند. طبق مصوبه‌ی بانک مرکزی فقط ۱ آذرماه مهلت اولیه به بانک‌ها برای جایگزین کردن رمز یکبار مصرف یا رمز پویا با رمز ایستا بوده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱ آذر

به گزارش پیوست، در آخرین جلسه‌ی هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار تکلیف پنجره‌ی واحد صدور مجوزها و ارائه‌ی خدمات کشور مشخص شد. مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار در آخرین جلسه‌ی هیات مقررات‌زدایی مکلف شده ظرف یک ماه آینده از طریق کارگروهی متشکل از سازمان اداری استخدامی کشور، مرکز ملی آمار و سازمان فناوری اطلاعات ایران نسبت به استانداردسازی شنامه‌ی ملی مجوزها اقدام کند. همچنین در این جلسه مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار مکلف شده که ظرف یک ماه کارگروهی با عضویت سازمان اداری و استخدامی کشور و یکی از اعضای هیات، به تشخیص رئیس هیات تشکیل؛ و نسبت به استانداردسازی شناسه‌ی مجوزها و خدمات کشور اقدام کند. طبق این مصوبه مراجع صدور مجوز و دستگاه‌های اجرایی موضوع تبصره‌ی ۲ ماده‌ی ۶۲ قانون برنامه‌ی پنجم توسعه مکلف‌اند کلیه مجوزها و خدمات خود را از طریق پیشخوان مجوزها و خدمات کشور ارائه کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱ آذر

به گزارش ایبِنا، «به پرداخت ملت» در دوره‌ی ۶ ماهه‌ی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۷ (حسابرسی شده) به ازای هر سهم ۷۷۸ ریال سود محقق کرده که نسبت به گزارش ۶ ماهه‌ی حسابرسی نشده یک درصد افت داشته که بیشتر ناشی از کاهش درآمدهای عملیاتی در گزارش حسابرسی شده بوده‌ است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱ آذر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرم نوشت: دولت الکترونیک باعث صرفه‌جویی در پرداخت هزینه‌ی کارت سوخت برای مردم خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین صف‌های طولانی انتظار از بین خواهند رفت و نیز به جای یک هفته زمان مورد نیاز برای ارسال کارت سوخت به منازل از طریق پست، تنها ساعتی پس از ورود اطلاعات به سامانه، کارت بانکی شما به کارت سوخت تبدیل خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان

علیرضا ترابیان، مدیر بخش سوخت شرکت به‌پرداخت ملت در گفتگو با ایبِنا گفت: حذف شدن کارت سوخت فعلا قطعی نیست اما دولت پیشنهاد جایگزین‌سازی کارت بانکی با کارت سوخت را به صورت جدی در حال دنبال کردن است اما این طرح نیز نیاز به اجرای زیرساخت‌های فنی خاصی دارد که از جمله‌ی آن به‌روزرسانی و تعویض سخت‌افزارهای سوختی محسوب می‌شود که این مسئله در یک بازده‌ی زمانی کوتاه مدت بسیار سخت و هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد؛ اجرای کارت سوخت به احتمال بسیار زیاد از ماه‌های ابتدایی سال ۱۳۹۸ شروع شود و در این مدت زمانی جایگاه‌های سوخت به تجهیزات پرداخت جدید مجهز شوند تا عملیات استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت ممکن باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان

مرتضی مقدسیان، مدیرعامل سابق بهسازان ملت و اولین مجری اجرای کارت سوخت در ایران به خبرنگار ایبِنا گفت: در حال حاضر تمامی تجهیزات سخت‌افزاری جایگاه‌های سوخت به دلیل ۱۰ سال عمر در شبکه‌ی سوخت مستهلک شده در حالیکه این سخت‌افزارها عمری بالغ بر ۳ تا ۵ سال دارند و باید با پایش‌های دوره‌ای نوسازی و تعویض می‌شدند و همین مسئله باعث شده تا امروز بیشتر این دستگاه فرسوده باشند و اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت و به کارگیری کارتخوان‌های سوختی جدید، در حدود ۱۰۰ میلیون دلار هزینه به دنبال داشته باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان

رضا الفت‌نسب دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه بهتر است وضعیت فعالیت کسب‌و‌کار‌ها در تلگرام به طور شفاف مشخص شود، گفت: با وجود اپلیکیشن‌های غیر رسمی تلگرم مانند هاتگرام و طلاگرام، هنوز کاملا معلوم نیست که فعالیت کسب‌و‌کار‌ها بر بستر تلگرام جرم است یا خیر؟
وی افزود: متاسفانه این دوگانگی وضعیت نامناسبی را برای فعالان اینترنتی به وجود آورده است و من از مراجع قضایی درخواست می‌کنم که اصناف را در بحث خروج از تلگرام معاف کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان

به گزارش مهر، سامانه‌ی رجیستری در اطلاعیه‌ای با تاکید بر اینکه شناسه‌ی IMEI گوشی موبایل نباید پس از تعمیرات تغییر کند، اعلام کرد: تعمیرکاران تلفن همراه باید توجه داشته باشند که شناسه‌ی IMEI گوشی موبایل تحت هیچ عنوان پس از ارائه‌ی خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نباید تغییر کند.

ادامه مطلب