محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۶ آبان

مطابق اعلام دبیرخانه‌ی نظام مدیریت سبز ارتباطات و فناوری اطلاعات مصرف برق در شش ماه نخست امسال در این وزارتخانه نسبت به سال گذشته نزدیک به یک چهارم کاهش داشته است.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیرخانه‌ی نظام مدیریت سبز ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که با توجه به اقدامات انجام شده در سال جاری، مصرف برق در وزارت ارتباطات (بر اساس کیلووات ساعت) در شش ماهه‌ی نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته است.
این موفقیت در پی اجرای برنامه‌ی مدیریتی سبز اتفاق افتاد که از سوی وارتخانه اعلام شد و پس از روی کار آمدن فرهاد معارفی معاون توسعه‌ی مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات به طور جدی پیگیری شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ آبان

رئیس کل بانک مرکزی در همایش استانداران سراسر کشور با بیان اینکه به زودی تمهیدات نحوه‌ی بازگشت ارز صادرات به چرخه‌ی اقتصاد کشور را اعلام خواهیم کرد، تاکید کرد: صادرات ریالی به مثابه خروج سرمایه از کشور است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ آبان

به گزارش فناوران، رضا تقی‌پور، عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: فضای سایبری به دلیل پویایی و تغییرات زیادی که دارد مانند ویژگی هایی همچون گمنامی و شرایط حاکم بر اینترنت، بسیاری از تهدیدات در این فضا قابل پیگیری و منشأیابی نیستند که اهمیت پرداختن به موضوع پدافند غیرعامل در حوزه‌ی سایبری را نشان می‌دهد.
وی افزود: با وجود تأکیدات شورای عالی فضای مجازی و مصوبات این شورا، زمان‌بندی و مرحله‌بندی مشخصی برای تکمیل شبکه‌ی ملی اطلاعات صورت نمی‌گیرد از طرفی موضوع اینترنت ملی که مصوب قانون برنامه‌ی پنجم توسعه بود و در حال حاضر برنامه‌ی پنجم توسعه به پایان رسیده و کشور وارد برنامه‌ی ششم توسعه شده است هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است و ما می‌بینیم که هیچ آمار و ارقام شفافی برای میزان پیشرفت شبکه‌ی ملی اطلاعات در دسترس نیست.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ آبان

به گزارش پیوست، رکورد بازدید از آگهی‌های بخش کتاب و مجلات سایت دیوار با ۱۶ میلیون بازدید در شش ماهه‌ی نخست امسال زده شد.
به گزارش روابط عمومی دیوار در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۱۶۰هزار آگهی در بخش کتاب و مجلات این سایت منتشر شده که میزان بازدید از این آگهی‌ها ۱۶ میلیون‌بار بوده است. این در حالی است که کل سال ۹۶ این بخش از دیوار با ۲۳۲ هزار آگهی، ۲۳ میلیون بازدید داشته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ آبان

دکتر منصور غلامی روز شنبه در حاشیه‌ی مراسم آغاز جشنواره‌ی ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: هم‌اکنون ۴۳ پارک علم و فناوری در سطح کشور وجود دارند که در کنار مراکز رشد دانشگاهی از ایده‌های نو، توسعه‌ی اشتغال، کارآفرینی و ایجاد شغل‌های پایدار حمایت می‌کنند.
وی ادامه داد: دانشجویان اگر بعد از دانش آموختگی صاحب ایده و فکر جدیدی باشند که بشود در ادامه به اشتغالشان بینجامد یا قادر به تولید فناوری‌های قابل استفاده در صنعت باشد، هم مراکز رشد و هم‌ پارک‌های علم و فناوری مورد حمایت قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ آبان

به گزارش دیجیاتو، «پیروز حناچی» شهردار جدید تهران است که با شعار «تهران شهری برای همه» روی کار آمده و در برنامه‌ی آینده‌ی کاری خود به موضوعات فناوری هم اشاره کرده است. او در این برنامه تاکید داشته که رسیدن به تهران هوشمند را باید گام به گام و در یک فرایند بلندمدت انجام داد و یکی از این موارد را در توسعه‌ی شتاب‌دهنده‌ها معرفی کرده است.
حناچی با اشاره به فرهنگسراهای موجود در شهر تهران، تاکید کرده که شتاب‌دهنده‌ها هم باید همانند این مناطق ساخته شوند. او وعده داده که این مناطق، یادگار دوران شهرداری او خواهند شد و دلیل اهمیت توسعه‌ی این نقاط را ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تهرانی دانسته چرا که به باور او بخشی از کسب‌وکارهای نوین و استارتاپ‌ها در راستای رشد کیفیت زندگی شهروندی تلاش می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ آبان

به گزارش ایلنا، شبکه‌ی تبادل امتیاز کشور به‌ عنوان نخستین بستر مبتنی بر تراکنش‌های غیر بانکی در ایران، با نام "شتاک" در چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران معرفی خواهد شد.
تراکنش‌های بانکی و انواع مختلف آن این روزها امری جا افتاده در فضای مالی است و حجم بالای تراکنش‌های مالی روی کارت‌خوان‌های فروشگاهی، بر بستر اینترنت و انبوه خریدهای آنلاین، گواهی بر این موضوع است اما به نظر می‌رسد به‌ موازات گسترش تراکنش‌های بانکی، نیاز به بسط و توسعه‌ی تراکنش‌های غیر بانکی و شبکه‌های امتیازی است، جایی که عملا ارزش افزوده‌ای برای خریداران و فروشندگان در تراکنش‌های بانکی ایجاد خواهد شد و اینجا است که شبکه‌ی تبادل امتیاز کشور یا شتاک به‌ عنوان نخستین بستر مبتنی بر تراکنش‌های غیر بانکی در ایران متولد می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ آبان

وزیر ارتباطات گفت: مردم افغانستان مشکلی برای مالکیت خطوط ارتباطی در ایران ندارند.
محمدجواد آذری جهرمی به توئیتی درباره‌ی برخی شنیده‌ها مبنی بر اینکه مهاجران افغان برای آنکه سیم‌کارتشان در ایران قطع نشود، باید آن را به اسم یک ایرانی ثبت کنند، پاسخ داد.

ادامه مطلب