محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ آبان

به گزارش فارس، اخیرا یک مقام دولتی با گلایه از بی‌توجهی مجلس به فیلترینگ، خواست که ۲ نماینده‌ی مجلس عضو در کارگروه حداقل در جلسات شرکت کنند، اما یکی از نمایندگان عضو کارگروه فیلترینگ می‌گوید: در جلسه‌ای دعوت نبوده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ آبان

به گزارش فارس، با وجود پایان دادگاه متهمان پرونده‌ی واردکنندگان موبایل که به نظر می‌رسد منجر به عرضه‌ی گوشی‌های توقیفی در انبارها می‌شود، کسب اطلاع فارس نشان می‌دهد هنوز مجوزی برای عرضه گوشی‌های توقیفی در انبارها صادر نشده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ آبان

به گزارش مهر، مصوبه‌ی شورای عالی فضای مجازی در خصوص الزامات حاکم بر اینترنت اشیاء در شبکه‌ی ملی اطلاعات از سوی دبیر شورای عالی فضای مجازی به دستگاه‌ها و نهادهای کشوری ابلاغ شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ آبان

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به تهدیدات موجود در حوزه‌ی سایبر گفت: احتمال قطع اینترنت کم است اما احتمال تهاجم سایبری به زیر ساخت‌های کشور وجود دارد.
سردار غلامرضا جلالی در نشست روسای کمیته‌های پدافند غیر عامل دستگاه‌های اجرایی ملی اظهار کرد: شرایط امروز کشور شرایط ویژه‌ای است، آمریکایی ها در تابستان به دنبال ایجاد تابستان داغ برای کشور ما بود اما در پاییز به این نتیجه رسیدن که اطلاعات آن‌ها که از سوی منافقین بوده نادرست است بنابراین رویکرد خود را تغییر داده و به سمت فشار اقتصادی و افزایش تحریم‌ها برای تغییر رفتار رفته‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ آبان

به گزارش تسنیم، رئیس اتحادیه‌ی صنف فناوران رایانه گفت: مصوبه‌ی دولت برای دریافت مابه‌التفاوت جهت ترخیص تلفن همراه، موجب شد که بازرگانان صنف ما نتوانند کالا را از گمرگ ترخیص کنند، افرادی هم که وارد کردند کالایشان به اندازه‌ای گران شد که قدرت خرید برای آن وجود ندارد.
به گزارش روابط عمومی اتحادیه‌ی صنف فناوران رایانه‌ی تهران، پس از گذشت چند ماه از خبر تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالاهای کامپیوتری (موبایل، تبلت و لپ‌تاپ) و با توجه به چند برابر شدن قیمت ارز، وارد‌کنندگان این صنف با مشکلات فراوانی در این عرصه روبه‌رو هستند. این مشکلات باعث تعطیلی مغازها و بیکاری بسیاری از اعضا و کارکنان جوان و تحصیل‌کرده در این صنف شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ آبان

مبلغ کمک هزینه‌ی خواروبار بازنشستگان این شرکت از این ماه پرداخت می‌شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، مبلغ کمک هزینه‌ی خواروبار بازنشستگان شرکت از این ماه، تطبیق و پرداخت می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ آبان

به گزارش ایبِنا، مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با تشریح جزییات ارز رمزنگار ایران و پشتوانه آن اعلام کرد که رمز ارز ملی برای تبادلات مالی در اختیار بانک‌های تجاری کشور قرار می‌گیرد.
ید ابوطالب نجفی درباره‌ی رمز ارز ملی گفت: رمزارز ملی توسط شرکت خدمات انفورماتیک و به درخواست بانک مرکزی جهت استفاده از فناوری‌های نوین در توسعه‌ی خدمات نظام بانکی کشور طراحی و توسعه داده شده است. رمزارز ملی توسط بانک مرکزی صادر می‌شود و قابلیت آن‌ را دارد که در یک بستر توزیع شده و فرد به فرد بدون هیچ نهاد واسطی جا به جا شود. هدف از توسعه‌ی این زیرساخت، امکان‌سنجی و ارزیابی قابلیت‌های فناوری زنجیره‌بلوک و رمزارزها در توسعه‌ی خدمات مالی و پرداخت در نظام بانکی کشور در سطوح بین بانکی و بانکداری خرد است.

ادامه مطلب