محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ آبان

حمیدرضا دهقانی‌نیا در گفتگو با مهر، اقدام فروشندگان تلفن همراه در فروش گوشی موبایل با کد ملی را مبنی بر بخشنامه و یا الزامی قانونی ندانست و گفت: این موضوع، تصمیم جدیدی نیست و بر مبنای آنکه از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان مقرر شده بود تمام فرآیند توزیع گوشی از زمان ورود به کشور تا زمانی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، پیگیری شود، صنف تلفن همراه تصمیم بر فروش گوشی با یک کد ملی گرفت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ آبان

رئیس رگولاتوری درباره‌ی آخرین وضعیت از کلاه‌برداری پیامک‌های ارزش افزوده نیز گفت: این گزارش با جزئیات کامل از سوی وزیر ارتباطات اعلام شد و تخلف رخ داده به دادگاه گزارش شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر امیر ناظمی، در افتتاحیه‌ی نمایشگاه تراکنش، پذیرش تغییر را نخستین گام عقلانیت دانست و گفت: در حوزه‌ی تراکنش، بازیگران جدیدی ورود پیدا کرده‌اند که اگر بازیگران سنتی بخواهند حوزه‌ی تراکنش به کار خود ادامه دهد، باید ورود بازیگران جدید را بپذیرند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد‌مراد بیات در مراسم اختتامیه‌ی نمایشگاه تراکنش (ITE 2018) گفت: رویداد امسال با توجه به همه‌ی سختی‌ها موفق‌تر از سال گذشته برگزار شد و از نظر تعداد بازدیدکنندگان، حضور مقامات، برگزاری سمینارها، کارگاه‌ها و پنل‌ها از کیفیت بیشتری برخوردار بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، وحید یزدانیان رئیس دانشکده‌ی علمی و کاربردی پست و مخابرات، با اشاره به اخذ مجوز کانون ارزیابی شایستگی‌های عمومی مدیران توسط وزارت ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات چهارمین دستگاه اجرایی است که موفق به اخذ مجوز تاسیس کانون ارزیابی شایستگی‌های مدیران از سازمان امور اداری و استخدامی کشور شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

در سالگرد زلزله‌ی کرمانشاه، همراه اول اقدامات یک ساله‌ی خود برای بازسازی مدارس این استان را تشریح کرد.
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سال گذشته به دنبال زلزله‌ی كرمانشاه جمعی از مديران همراه اول با حضور در مناطق زلزله‌زده اقدامات حمايتی را در دستور كار قرار دادند. در همين جهت و در راستای مسئولیت اجتماعی و سهیم شدن در امر خداپسندانه مدرسه‌سازی و بازسازی مدارس، هیأت مدیره‌ی همراه اول با اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی مدارس زلزله‌زده‌ی كرمانشاه موافقت کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

به گزارش مهر، نیلوفر مراد حاصل مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه‌ی گزارش حساب‌های ICT از بازار اقتصاد ایران، گفت: در سال ۹۱ سهم ارزش افزوده‌ی آی‌سی‌تی ۱.۴۱ درصد از کل اقتصاد بود که در سال ۹۵ این رقم به ۱.۵۲ درصد افزایش یافت.
وی در جلسه‌ی ارائه‌ی حساب‌های ICT در اقتصاد ایران که به صورت ویدیو کنفرانس با مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌های سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح حساب‌های ICT در سال ۹۵، گفت: در حالیکه تا قبل از سال ۹۲ از وضعیت این بازار در کشور گزارشی وجود نداشت، برای نخستین‌بار در سال ۹۲ با آمارهای سال ۹۱ گزارشی از وضعیت بازار ICT در کشور تهیه شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ آبان

به گزارش Itmen، همراه اول سرویس VoLTE را به رایگان و برای گوشی‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، فعال کرد.
از ۲۱ آبان ماه اپراتور اول سرویس VoLTE را فعال کرد. به این ترتیب از این پس مشترکین همراه اول می‌توانند مکالمه‌ای با بهترین کیفیت صدا (HD) را تجربه کنند. آخرین نسل شبکه‌ی تلفن همراه (LTE) همراه اول به امکان تماس صوتی مجهز شده است و به مشترکین این امکان را می‌دهد که بتوانند بر بستر آن شبکه مکالمه‌ای با آخرین استانداردهای جهانی داشته باشند.

ادامه مطلب