محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان

به گزارش مهر، مرتضی براری در اینستاگرم نوشت: تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک بین سازمان فضایی ایران و شرکت انتقال گاز ایران در خصوص توسعه‌ی خدمات مخابراتی بر بستر ماهواره‌های بومی منعقد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ آبان

به گزارش مهر به نقل از سازمان فضایی ایران، مرتضی براری با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و لزوم افزایش بازدارندگی سایبری با توسعه‌ی زیرساخت‌های بومی فضایی اظهار داشت: امروزه حوزه‌ی ICT به شدت در حال رشد و توسعه است و با توسعه‌ی زیرساخت‌های ارتباطی کشور و همچنین رشد فناوری‌های جدید به ویژه اینترنت اشیا (IOT)، این فناوری در زندگی مردم رسوخ کرده است. این مساله هم فرصت است و هم تهدید و باید همزمان با توسعه‌ی فناوری، زیرساخت‌های آن را نیز به دلیل تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن در جامعه، در مقابل تهدیدات امن‌تر کنیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ آبان

به گزارش مهر، مرتضی براری در صفحه‌ی اینستاگرم خود، جزئیات حضور ایران در دوازدهمین نشست شورای سازمان همکاری‌های فضایی آسیا - اقیانوسیه را تشریح کرد.
وی گفت: در دوازدهمین نشست شورای سازمان همکاری‌های فضایی آسیا-اقیانوسیه (APSCO) در شهر پکن، با روسا و کشورهای عضو این سازمان دیدارهای چند جانبه و دوجانبه‌ای داشتم. در این دیدارها بر توسعه‌ی همکاری‌های چند جانبه و دو جانبه به منظور توسعه و گسترش دیپلماسی فضایی که اولویت ایران است، تاکید شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ آبان

در حالیکه همراه اول بارها اعلام کرده است سرویس تماس‌بان (ارسال پیامک تماس‌های از دست رفته) رایگان است، شایعات درباره‌ی هزینه‌ی این سرویس در فضای مجازی همچنان ادامه دارد.
سال گذشته شایعه‌ای در فضای مجازی پیچید که همراه اول بابت سرویس تماس‌بان، هزینه‌ی سنگینی دریافت می‌کند. در آن زمان همراه اول اطلاع‌رسانی گسترده‌ای انجام داد که این سرویس رایگان است و در صورتی هم که مشترکان علاقه‌ای به استفاده از آن نداشته باشند، می‌توانند آن را لغو کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ آبان

به گزارش آی‌تی ایران، وزیر ارتباطات روز گذشته از امکان تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت خبر داد. به گفته‌ی آذری جهرمی با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیکی امکان اتصال کارت بانکی به کارت سوخت و استفاده از کارت بانکی برای بنزین زدن میسر شده است.
به گفته‌ی جهرمی امروزه حدود ۱۰ میلیون خودرو کارت سوخت ندارند و برای صادرکردن این تعداد کارت سوخت باید ۳۳۰ میلیارد تومان هزینه می‌شد در حالیکه با استفاده از ظرفیت بین دستگاهی آن را به کارت بانکی متصل کردیم تا به جای اینکه مردم در صف بایستند تا در پلیس+۱۰ ثبت نام کنند و بعد از یک هفته با پست کارت را تحویل بگیرند با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش و با فشردن سه گزینه‌ی کارت بانکی به کارت سوخت متصل می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ آبان

به گزارش فارس، برخی کاربران موبایل می‌گویند در حالیکه موبایل‌شان رجیستر شده اما پس از تعمیر گوشی موبایل خود اخطار ثبت نبودن دریافت کرده‌اند و موبایل‌شان غیرفعال شده است، فارس علت این اتفاق را پیگیری کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ آبان

رایتل در پایان هفتمین سال آغاز به کار خود، از تلاش حداکثری این اپراتور برای خدمت‌رسانی به پنج میلیون مشترک فعال خود، در راستای جلب رضایت آنان و تثبیت «همراه هوشمند» خبر داد.
به گزارش روابط عمومی رایتل، ۳۰ آبان ماه سال ۱۳۹۷، هفتمین سالروز همراهی رایتل با شما هموطنان عزیزمان است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ آبان

محمد جواد آذری جهرمی درباره‌ی به کارگیری فناوری بلاک‌‌چین در نظام اقتصادی و بانکی دنیا اظهار داشت که نظام اقتصادی و مالی دنیا با استفاده از فناوری‌های نوین و کارآمد از جمله بلاک‌چین دچار تغییر و تحولاتی شده است و مسئولان نظام اقتصادی و مالی ایران نیز باید بلاک‌‌چین را به عنوان تکنولوژی و پروتکلی با نکات مثبت و در عین حال دارای تهدیداتی ناشی از تغییر، بررسی و از آن استفاده کنند.

ادامه مطلب