محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳ آذر

به گزارش مهر، وزارت ارتباطات از رئیس مجلس خواست که مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات این وزارتخانه را به ایجاد هماهنگی فنی و اجرایی برای توسعه‌ی یکپارچه‌ی دولت هوشمند تخصیص دهد.
امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در جلسه‌ای که مربوط به بازدید علی لاریجانی رئیس مجلس از ساختمان سازمان فناوری اطلاعات و روند پیشرفت پروژه‌ی دولت الکترونیک می‌شد، با اشاره به درخواست‌های وزارت ارتباطات از مجلس برای قانونگذاری گفت: از مجلس می‌خواهیم هرگونه تخصیص اعتبار یا هزینه کرد و یا اخذ درآمد برای تبادل اطلاعات و استعلام‌های دستگاه‌ها و نیز ایجاد هرگونه سامانه‌ی ملی ارائه‌ی خدمات الکترونیکی با بیش از ۱۰۰ هزار کاربر، خارج از مرکز ملی تبادل اطلاعات توسط دستگاه‌های اجرایی انجام نشود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳ آذر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری شهریار گفت: انفجار دکل ایرانسل در شهریار به پشت بام یک منزل آسیب زد.
احمد کریمی در گفتگو با مهر از انفجار دکل شرکت ایرانسل در شهریار خبر داد و افزود: این انفجار بعد از ظهر شنبه به سامانه‌ی ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری شهریار اطلاع داده شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲ آذر

به گزارش پیوست، شورای اجرایی فناوری اطلاعات طی نامه‌ای به شورای عالی فضای مجازی همکاری نکردن سازمان امور مالیاتی در ارائه مستندات برای تهیه‌ی گزارش در خصوص میزان پیشرفت پروژه‌ی سامانه‌های مالیات الکترونیکی را اعلام کرد.
طبق برنامه‌ی ششم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان شورای اجرای فناوری اطلاعات موظف شده است به صورت مرتب و دوره‌ای پیشرفت اجرای سامانه‌های مالیات الکترونیکی را به کمیسیون صنایع مجلس و شورای عالی فضای مجازی گزارش دهد اما این وزارتخانه طی نامه‌ای به دبیر شورای عالی فضای مجازی همکاری نکردن سازمان امور مالیاتی برای تهیه این گزارش را اطلاع داده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲ آذر

به گزارش پیوست، بیمه‌ی مرکزی در نظر دارد کلیه‌ی استارتاپ‌های حوزه‌ی بیمه را به طور رسمی ثبت و تایید کرده و با آن‌ها برای بازاریابی صنعت بیمه همکاری کند.
غلامرضا سلیمانی امیری، رئیس بیمه‌ی مرکزی، امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: «تاکنون ۱۰ مجموعه‌ی استارتاپی در حوزه‌ی بیمه شناسایی شده‌اند. این استارتاپ‌ها باید در بیمه‌ی مرکزی ثبت شوند و صلاحیت حرفه‌ای و فنی آن‌ها مورد تایید بیمه‌ی مرکزی قرار گیرد. به این ترتیب می‌توانیم راه را برای فعالیت آن‌ها در چارچوب مقررات بیمه‌ی مرکزی هموارتر کنیم.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲ آذر

به گزارش پیوست، واحدهای صنفی مجتمع تجاری کیش توسط شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد به پایانه‌ی فروش با کاربری پذیرش کارت‌های بانکی، کیپاد و پرداخت با QR CODE از طریق کیف پول آنلاین پاسارگاد (آنی پاد) مجهز شدند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲ آذر

به گزارش پیوست، پیام‌رسان «آی‌گپ» از مجموعه‌ی روی خط مدیا به شرکت «توسعه فناوری‌های هوشمند کیان ایرانیان» واگذار شده است؛ شرکتی که سهامداران آن طبق اطلاعات درج شده در آگهی روزنامه‌ی رسمی متشکل از گروه سرمایه‌گذاری نور دنا (متعلق به همراه اول)، گروه داده‌پردازی بانک پارسیان و شرکت تابان آتی داده پرداز (تاپ) هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲ آذر

به گزارش پیوست، بعد از مدت‌ها سکوت خبری در مورد فعالیت اپراتور فیبرنوری (شرکت ایرانیان نت‌) لطف‌الله سبوحی، مشاور رئیس هیات مدیره‌ی شرکت زیرساخت به عنوان مدیرعامل جدید این اپراتور جایگزین محسن باقری چناری شد. سبوحی چهارمین مدیرعاملی است که از زمان شروع به کار اپراتور چهارم (سال ۹۱) برای این سمت انتخاب می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱ آذر

پرداخت‌یاران با اتصال به «سامانه‌ی جامع پذیرندگان» اطلاعات پذیرندگان خود را طبق تفاهم‌نامه‌ی امضا شده با شاپرک در اختیار این شرکت قرار می‌دهند. به گزارش پیوست، مدیر نظارت بر شبکه‌ی پرداخت شاپرک با اعلام این مطلب گفت: «شرکت‌های پرداخت‌یار بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با شاپرک بر محور مستند تدوین شده توسط بانک‌مرکزی دارند، باید تمام پذیرنده‌های خود را در سامانه‌ی جامع پذیرندگان شاپرک ثبت کنند. این روند پس از امضای اولین سری از تفاهم‌نامه‌ها در شهریور ماه گذشته آغاز شده‌ و طبیعتا ادامه هم دارد.» محمدرضا عباسی افزود: «تاکنون برخی از پرداخت‌یارها، پذیرنده‌های جدیدی را در سامانه‌ی جامع پذیرندگان شاپرک تعریف کرده‌اند و تراکنش موفق هم داشته‌اند.» بر اساس اظهارت او قرار است هر پرداخت‌یارها، پذیرنده‌های قبلی خود را نیز پس از هماهنگی‌های فنی لازم با پی‌اس‌پی به مرور وارد این سامانه‌ی جامع کند.

ادامه مطلب