محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ آذر

به گزارش پیوست، رئیس سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) در نشست خبری خود و در پاسخ به سوال پیوست در مورد جزییات اختصاص ارز به فعالان حوزه‌ی فاوا اعلام کرد که تخصیص ارز دولتی، تنها برای تعداد محدودی (حدود شش شرکت) از شرکت‌های حوزه نرم‌افزار و خدمات آی‌تی صورت گرفته و سایر شرکت‌ها با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر

به گزارش پیوست، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از برگزاری حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصدی مراحل انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی آینده به صورت الکترونیکی خبر می‌دهد. بر اساس اظهارات او به همین دلیل نیز در طرح «جامع نظام انتخابات» الزامات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی مورد توجه قرار گرفته است.
محمد محمودی شاه‌نشین، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، در مورد نحوه‌ی برگزاری انتخابات الکترونیکی در طرح «جامع نظام انتخابات» به خبرنگار پارلمانی پیوست گفت: «ابتدا قرار بود لایحه‌ی جامع نظام انتخابات توسط دولت به مجلس ارائه شود اما این اتفاق صورت نگرفت. در نهایت اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی به همراه کمیته‌ی کار مجلس، دو طرح را برای بررسی قوانین انتخابات تهیه کردند. در این طرح‌ها بحث انتخابات الکترونیکی نیز مطرح شده و برگزاری انتخابات الکترونیکی الزامی در نظر گرفته شده است.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر

به گزارش ایرنا، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حساب توئیتر خود نوشت: کارت سوخت و استعلام یارانه‌ی کالایی دو خدمت اصلی دولت را می‌توان از طریق تلفن همراه با کد دستوری #4* پیگیری کرد.
امیرناظمی در توئیت خود آورده است: کد دستوری #4* به طور انحصاری برای دولت الکترونیک تعریف شده است و از این پس همه‌ی خدمات دولتی با همین کد خواهد بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر

به گزارش ایلنا، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت‌های داخلی توانستند با بومی‌سازی تلگرام و ساخت اپلیکیشن‌های هاتگرام و طلاگرام به عدد ۳۵ میلیون نصب، دست پیدا کنند.
حمید فتاحی در نشست خبری رویداد نوآورانه‌ی پیام‌آورد، گفت: متاسفانه پیام‌رسان‌های داخلی نتوانستند آن‌طور که باید با استقبال مردم روبرو شوند و این سناریو اتفاقی نیست و به‌علت عملیات رسانه‌ای و البته بدعمل کردن مجری قانون است و این ذهنیت در جامعه ایجاد شده که پیام‌رسان‌های داخلی از امنیت لازم برخوردار نیستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر

به گزارش فارس، وزیر ارتباطات گفت: با دستورالعمل بانک مرکزی تمامی پوزهایی که به صورت متمرکز اتصال نازل با PSPها را برقرار می‌کنند آپدیت شده‌اند و وقتی کاربر کارت بانکی خود را در پوز جایگاه سوخت می‌‌کشد، در کیف پول الکترونیکی که توسط شرکت ملی پخش در کارت بانکی وی ایجاد شده، میزان تخصیص سوخت شارژ می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای در خصوص انتشار نسخه‌های جعلی از اپلیکیشن دولت همراه در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.
مرکز ماهر اعلام کرد: در پی آغاز ثبت‌ نام کارت سوخت بانکی در سامانه‌ی خدمات دولت همراه و انتشار اپلیکیشن مربوطه، نسخه‌های جعلی متعددی از این برنامه با تبلیغات گسترده در کانال‌های تلگرامی و سایر شبکه‌های اجتماعی توسط سودجویان منتشر شده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

به گزارش ایسنا، در حالیکه مشکلاتی مانند رجیستری و افزایش نرخ ارز در ماه‌های گذشته باعث بالا رفتن قیمت گوشی شد، با حل نسبی این دو موضوع، قیمت گوشی‌ها همچنان شاهد افزایش چند برابری است و وزیر ارتباطات وعده‌ی پیگیری این مساله را داده است.
پس از طرح رجیستری تلفن همراه که راه افزایش قیمت موبایل را برای سودجویان باز کرد، افزایش نرخ ارز هم دلیل دیگری برای افزایش قیمت گوشی شد و از طرفی برخی از واردکنندگان در حالیکه با ارز دولتی گوشی وارد کرده بودند،‌ به فروش همان گوشی‌ها با ارز آزاد اقدام کردند که محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، لیست این واردکنندگان را منتشر کرد و بخشی از علت گرانی گوشی‌ها مشخص شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات «محمدرضا قادری کرکانی» به عنوان عضو هیات مدیره‌ی شرکت ملی پست جایگزین «اسکندر حلال خور» شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی حکمی محمدرضا قادری کرکانی را به عنوان عضو هیات مدیره‌ی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

ادامه مطلب