محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۳۱ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ با چیپ M1 عملکرد موفقی در بازار داشته و حالا کوپرتینویی‌ها برای نسل جدیدش آماده می‌شوند که اینبار از پردازنده سریع‌تری بهره می‌برد.
طبق گزارش اخیر بلومبرگ، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو جدید در تابستان پیش رو معرفی می‌شوند. مدل قدرتمند مک‌بوک ایر اواخر سال جاری میلادی از راه می‌رسد و از چیپ جایگزین M1 بهره می‌برد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۳۱ ارديبهشت

پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام اظهار کرد طراحی برای نرم افزار اپل مثل کار کردن در قرون وسطی است و کاربران برده دیجیتالی این شرکت هستند.
دوروف این اظهارات را در کانال عمومی تلگرام خود در ۱۹ مه در واکنش به تحقیقات اخیر روزنامه نیویورک تایمز از روابط اپل با چین و مشارکتش در کنترل گسترده و سانسور دولت این کشور مطرح کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۳۱ ارديبهشت

آمازون اعلام کرد بزودی الزام ماسک زدن برای کارکنان داخل انبارهای این شرکت که به طور کامل واکسینه شده اند، متوقف می‌شود مگر این که قانون چنین مقرراتی را الزامی کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۳۱ ارديبهشت

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، کنفرانس ۲۰۲۱ توسعه‌دهندگان گوگل موسوم به Google I/ O سه‌شنبه شب به صورت مجازی برگزار شد. گوگل در این مراسم از آخرین دستاوردهای سخت‌‌افزاری و نرم‌افزاری‌اش رونمایی کرد. معرفی جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید ۱۲ یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مراسم بود. طبق اظهار مدیران گوگل، شمار کاربران اندروید در سراسر جهان از ۳ میلیارد نفر عبور کرده است. آنها این مقدار را تنها از داده‌های حاصل از پلی‌استور استخراج کرده‌اند؛ در نتیجه به‌نظر می‌رسد آمار واقعی کاربران اندروید بسیار بیش از عدد اعلام شده باشد. معرفی جدیدترین تغییرات اعمال شده در گوگل مپ، گوگل اسیستنت، موتور جست‌وجوی گوگل و... از دیگر بخش‌های این رویداد بود. برخی کارشناسان انتظار داشتند تا از گوشی Google Pixel ۵a، ایرباد پیکسل A (Pixel Buds A) و ساعت پیکسل نیز رونمایی شود؛ اما با پایان مراسم، خبری از معرفی این سخت‌‌افزارها نشد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۳۱ ارديبهشت

هواوی از جدیدترین عضو خانواده‌ لپ‌تاپ‌های خود با نام میت‌بوک ۱۶ معرفی کرد که از پردازنده‌ سری ۵۰۰۰H رایزن ۷ به همراه طراحی باریک و مدرن بهره می‌برد. نسبت ۳ به ۲ برای نمایشگر دستگاه در نظر گرفته شده و باتری قدرتمند ۸۴ وات ساعتی آن می‌تواند شارژدهی مناسبی را در اختیار کاربران قرار دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

اپل به منظور تداوم فعالیت در چین موافقت کرده که داده‌های محلی کاربران خود را در این کشور ذخیره کرده و دسترسی دولت به آنها را ممکن کند.
به نقل از انگجت، اپل پیش از این با هدف جلب رضایت دولت چین برخی اپلیکیشن‌ها مانند یک نقشه موبایلی و برخی بازی‌های ویدئویی را حذف کرده بود.
بر اساس اسنادی که توسط نیویورک تایمز بررسی شده، اپل کنترل مراکز داده جدید خود را در گویانگ - که گفته می‌شود ماه آینده تکمیل می‌شود - و در منطقه مغولستان داخلی واقع است را به دولت چین واگذار کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

شرکت گوگل در نخستین روز از کنفرانس سالانه طراحان این شرکت، به‌روزرسانی هایی که در بسیاری از سرویسهایش از جمله گوگل مپس و گوگل داکس انجام داده بود را رونمایی کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

آمازون ممنوعیت استفاده از فناوری شناسایی چهره خود توسط پلیس را تمدید کرده و از سوی دیگر قانونی جدید در ایالت ویرجینیا اجازه استفاده از چنین فناوری را منوط به مجوز قانونگذار ایالتی کرده است.

ادامه مطلب