محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ بهمن

تیمی از اخترزیست‌شناسان دانشگاه Arkansas در Fayetteville ثابت کردند که برخلاف محیط خشن مریخ، میکروب‌ها در این محیط زنده می‌مانند. مطمئنا این خبر در مقابل اینکه روزی انسان بتواند روی این سیاره زنده بماند، خبر مهمی نیست اما در کل احتمال زنده ماندن موجودات هر چند خیلی کوچک می‌تواند بسیار جالب باشد. دانشمندان زمانی که Curiosity، حضور گاز متان را روی مریخ کشف کرد، شروع به تحقیق برای یافتن نشانه‌های حیات در این سیاره کردند، چراکه بخش عظیمی از متان زمین توسط ارگانیسم‌های زنده تولید شده‌اند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ بهمن

Nokia یکی از موضوعات مورد بحث روزهای اخیر در تمام منابع مرتبط با فناوری گجت و یا گوشی های هوشمند است. دلیل این امر بازگشت نوکیا به عرصه ی گوشه های همراه با محصول Nokia 6 است. حال در این خبر قصد داریم بدانیم اولین مشتری این کمپانی چه کسی بوده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۴ بهمن

شرکت Qualcomm هفته‌ی سختی را پشت سر گذاشته و همچنان شرایط برای این شرکت سازنده‌ی تراشه‌ی موبایل دشوارتر می شود. همانطور که می‌دانید، چندی پیش کمیسیون تجارت آمریکا از شرکت Qualcomm به خاطر رفتارهای ضد رقابتی و همچنین بستن قراردادهای غیر منصفانه با Apple شکایت کرده بود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ بهمن

همانطور که می‌دانید، Amazon سرویس Dash را ایجاد کرد تا خرید را برای مشتریان خود آسان‌تر کند. این ابزار شبیه دستگاه بارکدخوان است که از طریق Wi-fi به شبکه‌ی خانگی متصل می‌شود. این ابزار در نقاط مختلف مثل آشپزخانه و سرویس بهداشتی نصب می‌شود و زمانی که کالایی در خانه شما تمام شده باشد، با فشار دکمه دستور سفارش آن به فروشگاه Amazon ارسال شده و آن کالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست شما می‌رسد.

ادامه مطلب
گوناگون
بهناز زادبخش۰:۱۳ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ بهمن

قایق جدید بنام (انرژی عینی) با بهره برداری از انژی تجدید پذیر، بزودی سفر 6 ساله خود را در آبهای آزاد دور دنیا آغاز خواهد کرد. تفاوت مهم این سفر تاریخی، منبع تامین انرژی آن است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲ بهمن

DuckDuckGo عنوان داشت که به تازگی به رکورد ۱۴ میلیون جستجو در یک روز دست‌یافته است. علاوه بر آن، این موتور جستجو در حال جشن گرفتن مجموع ۱۰ میلیارد جستجوی صورت گرفته بر روی این سرویس می‌باشد. این در حالی است که به تنهایی ۴ میلیارد جستجو در دسامبر ۲۰۱۶ بر روی این سرویس صورت گرفته است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲ بهمن

Snap در ابتدای ماه جاری میلادی توسط یکی از کارمندان سابقش متهم شد که این شرکت ارقام اشتباهی را به سرمایه‌گذارانش ارائه داده است. اما حالا Snap نیز عنوان کرده است که ادعای کارمند پیشین این شرکت در مورد آمار اشتباه کاربران این سرویس، نه‌تنها کذب محض بوده، بلکه این امر قوانین کارمندی را نیز نقض کرده است.

ادامه مطلب