محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۳ آذر

شرکت هواپیماسازی برزیلی امبرائر اعلام کرد هدف حمله سایبری قرار گرفته که در جریان آن هکرها به بخشی از اطلاعات این شرکت دست پیدا کرده اند.
امبرائر اعلام کرد رخنه اطلاعاتی به این شرکت در ۲۵ نوامبر روی داده و هکرها تنها به یک آرشیو امبرائر دست پیدا کرده اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۱ آذر

محققان امنیتی نقص بزرگ امنیتی را در cPanel کشف کردند که به مهاجمان اجازه می‌دهد ظرف چند دقیقه، احراز هویت دو عاملی را برای حساب‌های cPanel دور بزنند.
به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتا، نرم افزار cPanel یک مجموعه نرم افزاری معروف است که شرکت‌های میزبانی وب برای مدیریت وبسایت مشتریان خود از آن استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱ آذر

به گزارش مهر به نقل از ایندپندنت، انگلیس نیروی ملی سایبری خود را تاسیس کرد. این نیرو قادر به مقابله با اقدامات کشورهای مهاجم، گروه‌های تروریستی، شبکه‌های جرایم سازمان یافته و حلقه‌های بین‌المللی آزارگران کودک است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ آبان

به نوشته‌ی همکاران سیستم، باج‌ افزارها به یکی از تهدیدهای اصلی برای صنعت تولید تبدیل شده‌اند و این طور که کارشناسان امنیتی می‌گویند، مجرمان سایبری به صورت گسترده سیستم‌های کنترل صنعتی (ICS) را مورد هدف قرار می‌دهند تا عملیات‌های مورد نظر خود را مدیریت کنند.
بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته از سوی محققان امنیت سایری در شرکت امنیتی Dragos، تنها در سال گذشته تعداد حملات باج افزاری به مراکز تولیدی و کارخانه‌ها سه برابر افزایش یافته است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ آبان

گروهی از مدافعان حریم خصوصی از ابزارهای ردیابی آنلاین شرکت اپل که اجازه می دهد اطلاعات کاربران آیفون بدون موافقت آنها ذخیره شود، به مقامات حفاظت دیتای آلمان و اسپانیا شکایت کردند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۵ آبان

یکی از مدیران مایکروسافت نسبت به ناکارآمدی پسوردها و همچنین روش های احراز هویت چند عاملی هشدار داده است.
به نقل از فوربس، مدیر بخش امنیت هویت در مایکروسافت نسبت به ناکارآمدی پسوردها و همچنین شیوه های احراز هویت چند عاملی هشدار داده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۳ آبان

سازمان فناوری اطلاعات در خصوص انتشار داده های «سامانه رصد و پایش ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیکی» بیانیه داد.
سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: سامانه رصد و پایش مدیریت ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیکی در تاریخ ۲۰ آبان سال ۱۳۹۹ مورد حمله قرار گرفته است که منجر به انتشار برخی از اخبار نادرست در این خصوص شده است. به همین دلیل توضیحات زیر جهت اطلاع افکار عمومی ارائه می‌شود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۱ آبان

به گزارش پیوست، سایت ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیکی به آدرس e-monitor.ito.gov.ir هک شده و هم‌اکنون اطلاعات آن از دسترس خارج شده است.
طبق اطلاعاتی که روی سایت ZONE-H ،به عنوان مرجع سایت‌های هک شده شناخته می‌شود، قرار دارد این سایت در تاریخ ۸ نوامبر برابر با ۱۸ آبان ما از دسترس خارج شده است و هم‌اکنون اطلاعات این سایت کدگذاری شده است. به نظر می‌رسد اطلاعات این سایت فعلا در دسترس نیست.

ادامه مطلب