محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۰ آذر

به‌روزرسانی‌های نادرست دستگاه، کمبود پروتکل‌های امنیتی موثر و قوی، عدم آگاهی کاربر و نظارت بر دستگاه فعال از جمله چالش‌هایی است که IoT با آن روبرو است و حریم خصوصی و امنیت از مهمترین چالش‌های اینترنت اشیا است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۸ آذر

سازمان فناوری اطلاعات ایران برای صدور پروانه فعالیت به شرکت های دارای گرایش «مسابقات کشف نقص امنیتی» فراخوان داد.
به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، در راستای استفاده بهینه از ظرفیت متخصصان امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات برای کشف آسیب پذیری و ارتقاء سطح امنیت سازمان‌ها، شرکتها و دستگاه ها، خدمت «مسابقات کشف نقص امنیتی» تعریف شده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۸ آذر

یکی از این برنامه‌های جعلی، موبایل بانک‌ها هستند که می‌توانند منجر به برداشت غیرمجاز از حساب کاربران شوند.
اپلیکیشن‌هایی با اهداف خاص می‌تواند توسط هکرها طراحی شود و در شبکه‌های اجتماعی با نام‌های تحریک‌آمیز و اغواکننده به اشتراک گذاشته شود که حاوی یک بدافزار باشند و با باز کردن آنها امکان افشای اطلاعات شما وجود دارد. همچنین نرم‌افزارهایی وجود دارند که قابلیت دسترسی به نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی مثل صندوق پیامک، دفترچه تلفن، دوربین و امکان ذخیره صدا را به هکر می‌دهند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۷ آذر

هکرها موفق به سرقت حجم زیادی از اطلاعات از شرکت برزیلی امبرائر شده‌اند که سومین سازنده بزرگ هواپیما در جهان محسوب می‌شود.
به نقل از زد دی نت، امبرائر در زمینه تولید هواپیماهای، مسافربری، تجاری و نظامی، همچنین تولید جنگ‌افزار و نیز ارائه خدمات، سرویس‌ها و فناوری‌های هوافضا فعالیت می‌کند و بعد از بوئینگ و ایرباس بزرگترین شرکت تولید کننده هواپیماهای غیرنظامی در جهان است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۶ آذر

به گزارش مهر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه تحقق شعار «ایران هوشمند»، تلاش‌های حافظان مرزهای حریم سایبری مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) سازمان فناوری اطلاعات، برای مقابله با حملات و آلودگی‌های بدافزاری را مورد بررسی قرار داد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۵ آذر

به گزارش مهر به تقل از انگجت، شرکت آی بی ام اخیراً اعلام کرد از یک حمله فیشینگ هماهنگ جهانی علیه شرکت‌ها و سازمان‌های مربوط به زنجیره توزیع سرد واکسن‌های کووید ١٩ با خبر شده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۴ آذر

به گزارش دیجیاتو، اطلاعات شخصی بیش از ۲۴۳ میلیون شهروند برزیل، شامل افراد در قید حیات و در گذشته، به واسطه پیکربندی ضعیف سایت وزارت بهداشت این کشور به مدت ۶ ماه در معرض افشا قرار داشته است.

ادامه مطلب