محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۷ بهمن

هفته گذشته دو مرد ۲۱ و ۲۳ ساله در هلند به جرم سرقت و فروش اطلاعات بیماران مبتلا به ویروس کرونا در تلگرام، اسنپ چت و ویکر دستگیر شدند.
به نقل از زد دی نت، این افراد متخلف جمعه گذشته توسط پلیس هلند دستگیر شده‌اند. وزارت بهداشت این کشور نیز از پیگیری موضوع خبر داده است.
اولین بار این موضوع زمانی افشا شد که دانیل ورلان خبرنگار شبکه خبری آر تی ال هلند تبلیغات مربوط به فروش این اطلاعات را در اینترنت مشاهده کرد. به گفته وی آگهی‌های یادشده به طور گسترده در اپلیکیشن‌های تلگرام، اسنپ چت و ویکر منتشر شده بودند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۰ دي

به گزارش مهر به نقل از زد دی نت، این شرکت که در ایالت نیدرزاکسن آلمان در شمال غرب این کشور در زمینه خرده فروشی لپ تاپ فعالیت می‌کند، در دو سال گذشته و بدون دریافت حکم قضائی به طور دائم کارکنانش را در همه شرایط با استفاده از دوربین‌های ویدئویی تحت کنترل داشته است.
جریمه ۱۰.۴ میلیون یورویی این شرکت که بر مبنای قانون عمومی حفاظت از داده‌ها یا جی دی پی آر مصوب سال ۲۰۱۸ در اتحادیه اروپا انجام شده، نه تنها در آلمان بلکه در کل قاره اروپا بی سابقه است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۵ دي

باگی در اپلیکیشن اندروید سیگنال ردیابی شده بود که به هکرها اجازه می داد تماس های صوتی کاربر را شنود کنند.
به نقل از وایس، قوانین جدید واتس اپ برای اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با فیس بوک منجر به خروج دسته جمعی افراد از این پیامرسان شده است. این در حالی است که بخشی از این جمعیت اپ سیگنال را جایگزین واتس اپ کرده‌اند. اما سیگنال نیز سابقه باگی دارد که حریم شخصی کاربران را نقض می‌کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۱ دي

به گزارش دیجیاتو، مایکروسافت به سیاست جدید واتس‌اپ درباره اشتراک گذاری داده‌های خصوصی کاربران با فیسبوک واکنش نشان داد و با انتشار پستی در توییتر کاربران را به مهاجرت به اسکایپ دعوت کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۰ دي

هکرها با دسترسی به داده‌های خصوصی مشترکان ۲.۵ میلیون سیم کارت در ایتالیا توانستند این اطلاعات را به سرقت ببرند.
به نقل از زد دی نت، اپراتور ایتالیایی هو موبایل اعلام کرده که افرادی که به علت حملات هکری دچار مشکل شده‌اند، می‌توانند سیم کارت‌های خود را تعویض کنند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند