محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۳ تير

به گزارش مهر، گزارشی جدید نشان می‌دهد سه چهارم اپلیکیشن‌های اندروید و «آی او اس» اطلاعات کاربران را به شیوه ای غیر ایمن ذخیره کرده‌اند.
به گزارش بیزینس اینسایدر، طبق تحقیق جدید شرکت Positive Technologies سه چهارم اپلیکیشن‌های اندروید و iOS در خصوص ذخیره‌سازی اطلاعات ضعف دارند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۱ خرداد

به گزارش مهر به نقل از معاونت بررسی مرکز افتا، آسیب‌پذیری برطرف شده یک نقص type confusion است و هنگام دستکاری اشیاء جاوااسکریپت رخ می‌دهد. بهره‌برداری از این نقص منجر به خرابی سیستم هدف و اجرای کد دلخواه در آن می‌شود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۹ خرداد

پژوهشگران امنیتی حملات فیشینگ فعالی را کشف کرده‌اند که در حال انتشار تروجان دسترسی از راه دور RAT هستند و مشتریان بانکی را با کلیدنگارها و سرقت‌کنندگان اطلاعات هدف قرار می‌دهد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۳ خرداد

به گزارش مهر به نقل از معاونت بررسی مرکز افتا، فایل RTF منتقل شده در این حملات چندین اسکریپت مخرب با نوع‌های مختلف (VBScript ،PowerShell ،PHP و …) را دانلود و اجرا می‌کند تا payload نهایی بدافزار بارگذاری شود. payload نهایی یک تروجان درپشتی است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۱ خرداد

به گزارش مهر، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا اعلام کرده عکس مسافران و تصاویر پلاک خودروهایی که وارد آمریکا شده‌اند، در یک حمله سایبری سرقت شده است. در این حمله عکس‌های مربوط به حدود ۱۰۰ هزار نفر فاش شد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۸ خرداد

به گزارش روزنامه ایران، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات از امکان اتصال و دسترسی برخی کسب وکارهای اینترنتی به سامانه احراز هویت کاربران (شاهکار) خبر داد. در پی اعلام این خبر روزنامه ایران به سراغ فعالان حوزه فین تک و کسب و کارهای آنلاین رفت و نظر آنها را درباره اتصال استارتاپ‌ها به این سامانه پرسید و اینکه اتصال آنها به این سامانه چه مشکلات و معضلاتی از کسب و کارهای آنلاین را حل خواهد کرد؟

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۶ خرداد

به گزارش مهر، بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی تا به امروز، اطلاعات مربوط به مراقبت‌های درمانی ۴.۲۵ میلیون نفر از شهروندان آمریکا به دست هکرها افتاده است.

ادامه مطلب