محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند

گوگل اشتباهش را در مورد فاش نکردن وجود میکروفون داخلی بر روی سیستم امنیتی Nest Secure قبول کرد. سخنگوی شرکت در بیانیه‌ای به Business Insider گفت: "ما هرگز قصد نداشتیم این میکروفون داخلی به صورت یک راز باشد و بهتر بود در مشخصات فنی دستگاه آورده می‌شد. این خطایی از جانب ما است."

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ بهمن

حداقل ۱۷ هزار اپ اندرویدی فعالیت‌های آنلاین کاربران را با هدف تبلیغات، حتی در صورت درخواست کاربران برای فراموش کردن آن‌ها، ثبت می‌کنند.
تحقیق جدیدی که توسط موسسه‌ی بین‌المللی علوم کامپیوتر در کالیفرنیا منتشر شد، نشان می‌دهد این اپ‌ها از شناسه‌های تبلیغاتی کاربران، همراه با شناسه‌های دائمی که برای اهداف شخصی‌سازی و هدف‌گیری تبلیغاتی هستند، استفاده می‌کنند و بدین منظور سوابق ثابتی از فعالیت‌های آنلاین حال و گذشته‌ی کاربر را بدون رضایت وی ایجاد می‌کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۶ بهمن

وب‌سایت به اشتراک‌گذاری عکس 500px می‌گوید در جولای ۲۰۱۸، اطلاعات شخصی ۱۴.۸ میلیون کاربر آن تحت تاثیر نقص امنیتی قرار گرفتند. 500px هم‌اکنون در حال اطلاع‌رسانی به تمام کاربران و تنظیم مجدد اطلاعات ورود به سیستم آن‌ها است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن

شاید کمتر کسی فکر کند که باز کردن تصویر بتواند دردسر امنیتی ایجاد کند. اما اگر فرمت آن تصویر PNG باشد و نسخه‌ی اندروید شما از ۷ بالاتر، امکان دارد تحت حمله‌ای قرار بگیرید.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن

به تازگی جزئیات مربوط به آسیب‌پذیری منتشر شد که بر سیستم فریم‌ور چیپست معمول WiFi اثر می‌گذارد. این چیپست در طیف وسیعی از دستگاه‌ها، مانند لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند، کنسول‌ها بازی، روترها، و اینترنت اشیا به کار برده می‌شود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ دي

به طور کلی App Store دغدغه‌های امنیتی کمتری نسبت به Google Play داشته، اما برنامه‌های مشکوک را از رخنه و شکاف‌های امنیتی پاک نکرده است. محققان امنیتی Wandera، چهارده برنامه را پیدا کردند که همه‌شان با یک سرور مشابه که برای کنترل بدافزار Golduck برای اندروید استفاده می‌شد، ارتباط داشتند. درحالیکه این برنامه‌ها خودشان ظاهرا بی‌خطر بودند، اما همراه با تبلیغاتی بارگذاری می‌شدند. Wandera به TechCrunch گفت، استفاده از تبلیغات برای فریب کاربران در دادن مجوز جهت نصب بدافزار خارج از App Store بدین طریق ممکن می‌شود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۹ آذر

کارهای زیادی را می‌توان با یک پرینتر سه بعدی انجام داد، از تولید اعضای مصنوعی، قرنیه، و اسلحه‌های گرم گرفته تا لیگ استاندارد المپیک. حتی می‌توان سر انسان را به صورت 3D و در اندازه‌ی واقعی چاپ کرد.
گزارشگر Forbes با تهیه‌ی چاپ سه بعدی از سر خود، سیستم‌های باز کردن قفل بر اساس چهره را در مجموعه‌ای از موبایل‌ها – شامل چهار موبایل اندروید و یک iPhone X آزمایش کرد.
متاسفانه، موبایل‌های اندرویدی در این آزمایش شکست خوردند و تنها iPhone X در برابر این نوع حملات مقاوم بود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۵ آذر

فیسبوک اشکال امنیتی دیگری را فاش کرد. فیسبوک می‌گوید نقصی در Photo API آن وجود دارد که به اپ‌های ثانویه امکان دسترسی نه تنها به عکس‌های منتشر شده توسط کاربران را می‌دهد، بلکه قادر به دسترسی به عکس‌ها، استوری‌ها، و تصاویر Marketplace هستند که کاربران آن‌ها را به اشتراک نگذاشته‌اند.

ادامه مطلب