محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ آذر

Supermicro با ارسال نامه‌ای به مشتریان به آن‌ها گفت، هیچ مدرکی مبنی بر وجود تراشه‌های مخرب در مادربوردهایش پیدا نکرد. این شرکت از Nardello & Co. خواسته بود تا سخت‌افزارهای Supermicro را بررسی کند. گزارشی از بلومبرگ در تاریخ ۴ اکتبر ادعا کرد جاسوسان چینی موفق شدند تراشه‌های مخرب کوچکی را بر روی مادربوردهای Supermicro پنهان کنند. پس از آن، با استفاده از این تراشه‌ها، امکان نفوذ به حمله‌کنندگان به مراکز اطلاعاتی به کار برده شده توسط مشتریان Supermicro، همچون آمازون و اپل داده می‌شد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ آذر

به گزارش ایلنا به نقل از اینشورنس ژورنال، یک ویروس مخرب اینترنتی به کامپیوترهای شرکت نفتی ایتالیایی «سایپم» حمله و به بیش از ۳۰۰ کامپیوتر آسیب وارد کرده است. یکی از این ویروس‌ها «شامون» نام دارد که سال ۲۰۱۲ هم شرکت نفتی آرامکو را مورد حمله قرار داده بود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ آذر

Quora اعلام کرد احتمالا نقص امنیتی، اطلاعات حدود صد میلیون کاربر آن را به خطر انداخته است. در پست ایمیل این شرکت به کاربران و در پیام مدیرعامل آن، Adam D’Angelo، اعلام شد "شخص ثالث مخربی"، روز جمعه، دسترسی غیر مجاز به سیستم‌های Quora را به دست آورد. تیمی داخلی از شرکت به همراه یک "شرکت امنیتی برجسته‌ای" در حال حاضر، رخنه‌ی اطلاعاتی را بررسی می‌کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ آذر

به گزارش مهر، معاونت بررسی مرکز افتای ریاست جمهوری از نفوذ هکرها به هزاران مسیریاب از طریق UPnProxy خبر داد و اعلام کرد: پژوهشگران Akamai یک بدافزار پیشرفته را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند پیکربندی‌های مسیریاب‌های خانگی و دفاتر کوچک را ویرایش کند تا اتصالات شبکه‌های داخلی و رایانه‌های شبکه را آلوده کند.
در این نفوذ سایبری، هکرها از تکنیکی با نام UPnProxy استفاده کرده‌اند که مبتنی بر سوء استفاده از آسیب‌پذیری‌های موجود در سرویس‌های UPnP است و روی برخی مسیریاب‌ها نصب شده‌اند تا جدول‌های NAT دستگاه را ویرایش کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان

The Information گزارش کرد، اینستاگرم به برخی کاربرانش اطلاع داد احتمالا رمز عبورشان به علت نقص امنیتی فاش شده است. سخنگوی شرکت می‌گوید: "این موضوع به صورت داخلی کشف شد و تعداد خیلی کمی از افراد را تحت تاثیر قرار داد."

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۶ آبان

به گزارش فارس، نتایج یک بررسی امنیتی نشان می‌دهد باج‌افزار واناکرای هنوز زنده و در حال فعالیت است و میزان حضور آن در فضای مجازی در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ تا دو سوم بیشتر شده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

پس از ماه‌ها معرفی سرویس متمرکز بر حریم خصوصی DNS، حالا Cloudflare سرویس ۱.۱.۱.۱ را برای کاربران موبایل می‌آورد.
در حال حاضر فرض بر این است که هیچ چیزی نمی‌تواند افراد را از استفاده‌ی ۱.۱.۱.۱ بر روی موبایل و تبلت‌هایشان باز دارد. اما این اپ هم‌اکنون برای iPhoneها، iPadها، و دستگاه‌های اندرویدی در دسترس هستند. هدف آن است که استفاده از سرویس رایگان DNS مصرف‌کننده برای افراد آسان‌تر شود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ آبان

به گزارش مهر، امیر ناظمی در صفحه‌ی شخصی خود در شبکه‌ی اجتماعی توئیتر با اشاره به حفره‌ی امنیتی ایجاد شده در سامانه‌ای وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در روزهای اخیر که اطلاعات کارت ملی بخشی از ایرانیان را قابل دسترس ساخت، نوشت: «سامانه‌ای وابسته به وزارت صمت، دارای یک حفره‌ی امنیتی بوده که اطلاعات کارت ملی بخشی از ایرانیان را قابل دسترس می‌ساخته است. این حفره توسط یک هموطن شناسایی و از طریق توئیتر اطلاع‌رسانی می‌شود. پس از آن با وی تماس گرفته شده، با دریافت آدرس سامانه، مشکل رفع می‌شود.»

ادامه مطلب