محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۶ ارديبهشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده که ساخت سپر دفاعی توسط دانشمندان جوان ایرانی برای مقابله با حملات ویروس استاکس‌نت با موفقیت‌ آزمایش شده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت

به گزارش ایسنا، آسیب‌پذیری جدیدی در اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ به تازگی کشف و اعلام شده است که برای مدتی طولانی امکان سواستفاده از اطلاعات خصوصی کاربران را به هکرها داده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ ارديبهشت

به گزارش ایسنا، هکرها و مجرمان سایبری اطلاعات کاربرانی را که از درگاه‌های پرداخت آنلاین استفاده کرده‌اند، از بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ وب‌سایت به سرقت برده‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۹ ارديبهشت

به گزارش ایبنا به نقل از بلومبرگ، چانگپنگ ژائو، بنیانگذار و مدیرعامل این صرافی در یک بیانیه مطبوعاتی گفته است: هکرها به تعداد زیادی از کدهای 2FA، کلیدهای API کاربران و احتمالا اطلاعات دیگری دسترسی پیدا کرده‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۷ ارديبهشت

به گزارش ایسنا، یکی از بزرگترین پلت‌فرم‌های آنلاین برای ارتباط دانش‌آموزان و والدین آنها با معلمان خصوصی خود مورد حمله سایبری و هجوم هکرها قرار گرفت.
این روزها که آمار حملات سایبری و هجوم هکرها به سایت‌ها و سرورهای مختلف در جهان شدت گرفته است، اخبار و گزارش‌های متعددی هر روزه به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد هکرها و مجرمان سایبری در تلاش روز افزونی برای دسترسی و نفوذ به زیرساخت‌های فضای مجازی، وب سایت‌ها و پلتفرم‌های مربوطه هستند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

حدود ۵۰ اپلیکیشن مخرب در مجموع موفق شدند بازبینی‌های امنیتی گوگل را دور بزنند و سرانجام خود را به فروشگاه اینترنتی «گوگل پلی» برسانند تا در نهایت روی میلیون‌ها دستگاه اندرویدی دانلود شوند.
تنها در هفته گذشته محققان مرکز «چِک پوینت» اعلام کردند مجموعه‌ای متشکل از ۶ اپلیکیشن حاوی برنامه بدافزارهای آگهی PreAMo وارد «گوگل پلی» شده‌اند و کاربران جهانی بیش از ۹۰ میلیون بار آن‌ها را دانلود کرده‌اند.
در حال حاضر گروه امنیت سایبری Avast با بررسی‌های جدید خود به این نتیجه رسیده است که حدود ۵۰ اپلیکیشن دیگر با این قبیل سرویس‌ها در ارتباط هستند و شکل ظاهری خود را در قالب نرم‌افزارهای قانونی معرفی می کنند، ولی آن‌ها در اصل آگهی‌افزار هستند و این اپلیکیشن‌های مخرب تاکنون بیش از ۳۰ میلیون بار دانلود شده‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ ارديبهشت

به گزارش مهر، اپلیکیشنی که به کاربران کمک می‌کند هات‌اسپات‌های وای فای عمومی را در نزدیکی خود بیابند پسوردهای ۲ میلیون شبکه های خصوصی کاربران را فاش کرده است.
به گزارش دیلی میل، یک اپلیکیشن اندروید که به کاربران کمک می‌کند هات اسپات های وای فای را در نزدیکی خود بیابند پسوردهای حدود ۲ میلیون شبکه را فاش کرده است.

ادامه مطلب