محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ مرداد

به گزارش مهر به نقل از مرکز تحقیقات مخابرات، افسانه معدنی مجری پروژه طراحی و پیاده سازی سامانه مرکز اشتراک گذاری و تحلیل اطلاعات گفت: بخش‌های دولتی و خصوصی در سیستم‌های شبکه خود اطلاعاتی را رد و بدل می‌کنند که نیاز به امن‌سازی دارد. از این‌رو پژوهشگران پروژه طراحی سامانه مرکز تحلیل اطلاعات، توانسته‌اند با طراحی سامانه «ساتا»، ضمن کشف نقاط ضعف امنیتی، به راه‌حل‌های کاربردی دست یابند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۸ تير

به گزارش مهر به نقل از Zdnet، وزارت آموزش آمریکا با صدور بیانیه‌ای این موضوع را تأیید کرده است. آسیب پذیری یادشده مربوط به ماژول Ellucian Banner Web Tailor در برنامه‌ای آر پی موسوم به الوسین بنر است که به دانشگاه‌ها امکان می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی تحت وب خودشان را بر مبنای علائقشان تغییر داده و دستکاری کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۲ تير

به گزارش آی‌تی‌من، گوگل اعتراف کرد که کارگزارانش قادر به گوش دادن صداهای ضبط شده کاربران در دستیار هوشمند گوگل اسیستنت هستند.
گوگل روز پنج‌‌شنبه گذشته، پس از اینکه تعدادی از صداهای ضبط شده به زبان هلندی با دستارصوتی هوشمندش افشا شده، تایید کرد که افرادی قادرند صداهای ضبط شده روی گوگل اسیستنت را گوش کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۵ تير

به گزارش مهر، رئیس مرکز عملیات سایبری پلیس فتا ناجا گفت: اگر کاربران پیامی مانند آپدیت کردن به واتساپ گلد Update to WhatsApp Gold دریافت کردند به هیچ وجه لینک ارسالی را باز نکنند چراکه بد افزار است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۳ تير

به گزارش مهر، امروزه ارائه خدمات رمزگذاری پیام‌ها توسط نرم افزارهای پیام رسان به یک استاندارد مبدل شده اما دولت ترامپ با هدف تسهیل جاسوسی سایبری از کاربران به دنبال ممنوع کردن چنین خدماتی است.
به گزارش اندروید پلیس، رمزگذاری پیام‌ها در اینترنت، دسترسی به محتوای آنها را برای هکرها و نیز پلیس و نیروهای قضائی دشوار می‌سازد. اما کاخ سفید قصد دارد جلوی این کار را بگیرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۸ تير

معاون فنی پلیس فتای ناجا از پیگیری برای اجرای طرح سلامت سایبری اپلیکیشن‌ها، کانال‌ها و شبکه های اجتماعی خبر داد.
سرهنگ علی نیک‌نفس در گفت‌وگو با ایسنا در مورد نحوه اصالت‌سنجی و تشخیص امنیت اپلیکیشن‌های موجود در شبکه‌ها و سایت‌های ارائه دهنده نظیر کافه بازار و ...، گفت: با توجه به تعدد توسعه‌دهندگان و ارائه‌کنندگان اپلیکیشن‌ها، پلی فتا استانداردهای مربوط به ایمن سازی و امنیت اپلیکیشن ها را به سایت‌های انتشاردهنده ارائه کرد و آنها موظفند کنترل‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند