محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۳ شهريور

به گزارش دیجیاتو، شرکت میزبانی وب «هاستینگر» به علت دسترسی غیرمجاز به دیتابیس خود، از ترس لو رفتن اطلاعات مشتریان آنها را وادار به تغییر رمز عبور خود کرده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ مرداد

به گزارش مهر، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای آمار آلودگی سایبری یک سال اخیر کشور را منتشر کرد. برمبنای این آمار، تهران در زمینه دارابودن بیشترین آلودگی اینترنتی در صدر قرار دارد.
سامانه رصد ماهر وابسته به مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای، در گزارشی تعداد IP آدرس های آلوده کشور که در ۱۲ ماه اخیر ثبت شده است را منتشر کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ مرداد

به نوشته‌ی همکاران سیستم، گوگل در نظر دارد طول عمر گواهینامه‌های اینترنتی SSL که برای تامین امنیت ترافیک‌های رمزگذاری HTTPS مورد استفاده قرار می‌گیرد را از دو سال به بیش از یک سال کاهش دهد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ مرداد

به گزارش همکاران سیستم، محققان امنیتی اعلام کردند پایگاه‌های داده SQLite می‌توانند به گونه‌ای تغییر یابند تا کدهای مخرب موجودر دیگر اپلیکیشن‌ها که برای ذخیره اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند، در آنها منتشر شوند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ مرداد

به گزارش آی‌تی‌ ایران، فیسبوک، مالک اینستاگرم، به تازگی از توسعه طرح Data Abuse Bug Bounty یا همان پرداخت جایزه در ازای شناسایی برنامه‌های جاسوسی در پلتفرم‌های خود خبر داد و اعلام کرد که افراد می‌توانند با شناسایی اپلیکیشن‌های متفرقه اینستاگرمی ‌که از اکانت‌های کاربران این پلتفرم سوءاستفاده می‌کنند، جایزه‌ای را که برای این کار اختصاص داده شده، دریافت نمایند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ مرداد

به گزارش مهر به نقل از رویترز، سخنگوی مایکروسافت اعلام کرده است این شرکت اطلاعات صوتی کاربران را جمع آوری می کند تا سرویس های مبتنی بر صوت را برای اسکایپ و کورتانا فراهم کند. همچنین گاهی اوقات برای جمع آوری اطلاعات از شرکت های دیگر نیز کمک می‌گیرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۸ مرداد

اپل جایزه‌ای با سقف یک میلیون دلار برای کشف شکاف‌های امنیتی در سیستم عامل خود در نظر گرفته است.
اپل یک برنامه جدید برای کشف باگ‌های امنیتی اعلام کرده است. طبق این برنامه افرادی که بتوانند شکاف‌های امنیتی در MacOS ،tvOS ،watchOS و iCloud را کشف و فاش کنند، جایزه‌ای یک میلیون دلاری از اپل دریافت می‌کنند.

ادامه مطلب