محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۵ مهر

به گزارش مهر به نقل از مرکز ماهر، این آسیب‌پذیری که SimJacker نام دارد، در مجموعه ابزارهای پویای مرورگر S@T (SIMalliance Toolbox) وجود دارد که در بیشتر سیم‌کارت‌های مورد استفاده در اپراتورهای تلفن همراه، حداقل در ۳۰ کشور جهان تعبیه شده است. کارشناسان دریافتند که سوءاستفاده از این آسیب‌پذیری، مستقل از مدل تلفن مورد استفاده‌ قربانی است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۵ مهر

به گزارش آی‌تی ایران، حملات گسترده‌ DDoS لایه ۷ با ظرفیتی معادل ۲۰ برابر میانگین حملات در سطح جهان، هفته‌ی گذشته به سایت ارزجو انجام شد که با بستر امنیت ابری ابر آروان بدون اختلال سرویس برطرف شد.
هفته‌ی گذشته برخی وب‌سایت‌های عرضه‌کننده‌ی ارز دیجیتال از جمله ارزجو، اول پرداخت و excoino با حملات بی‌سابقه‌ی سایبری و تهدید اخاذی مواجه شدند تا به‌ازای دریافت وجه، حملات منع سرویس توزیع‌شده (DDoS) به این وب‌سایت‌ها متوقف شود. از این بین، وب‌سایت ارزجو با شدیدترین حمله‌ مواجه شد و دو سایت دیگر با حجم پایین‌تر حمله روبه‌رو بودند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳ مهر

به گزارش زومیت، مایکروسافت هرگز موافق استفاده‌ی کاربران از پاک‌کننده‌های رجیستری نبوده است. حال به‌منظور مقابله، مایکروسافت سایت CCleaner را در لیست سیاه خود قرار داد.
مایکروسافت که همواره به کاربران ویندوز توصیه می‌کند از پاک‌کننده‌های رجیستری استفاده نکنند، علیه این گروه از سایت‌ها یک قدم مؤثر برداشت.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۳۱ شهريور

به گزارش زومیت، مایکروسافت برای کسانی که باگی را در مرورگر جدید کرومیوم اج شناسایی کنند، جایزه‌ی ۳۰ هزار دلاری می‌دهد.
گوگل طی ۹ سال گذشته به پژوهشگرانی که از کرومیوم باگی کشف کرده‌اند، بیش از ۵ میلیون دلار پرداخت کرده و اکنون نوبت به مایکروسافت رسیده است تا برای نسخه‌ی بتا و کرومیم‌محور مرورگر اج برنامه‌‌ی باگ باونتی مشابهی را راه بیاندازد. در برنامه‌ی جدید مایکروسافت، هدف یافتن باگ‌هایی خواهد بود که بر مرورگر گوگل کروم تأثیرگذار نیستند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ شهريور

به گزارش مرکز ماهر، گزارشات بدست آمده از رخدادهای حملات باج‌افزاری اخیر، خبر از شیوع گسترده باج‌افزار STOP/Djvu در سطح کشور می‌دهد. باج‌افزار STOP برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی مشاهده گردید. Djvu نسخه جدیدتر آن می‌باشد که از نظر عملکرد شبیه والد خود (STOP) می‌باشد و امروزه آن‌ها را با نام STOP/Djvu می‌شناسند. این باج‌افزار برای رمزگذاری فایل‌ها از الگوریتم AES-256 استفاده می‌کند و مبلغی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار (به بیت‌کوین) را به عنوان باج از قربانی درخواست می‌کند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند