محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۲ شهريور

به گزارش دنیای‌اقتصاد، نوع جدیدی از بدافزار Glupteba کشف شده که به‌عنوان یک آگهی‌افزار عمل کرده و به مهاجمان اجازه می‌دهد تا دستگاه آلوده را به یک روبات کاوش رمزارز (بیت‌کوین) تبدیل کرده و اطلاعات را سرقت کنند.براساس گزارش مرکز افتا نوع جدیدی از بدافزار Glupteba کشف شده است که از بلاکچین بیت‌کوین برای گرفتن دامنه‌های سرور فرمان و کنترل (C&C) از تراکنش‌های بیت‌کوین مشخص شده با کدهای OP_RETURN استفاده می‌کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۱ شهريور

کاربران هنگام استفاده از درگاه‌های الکترونیکی بانکی و سایت‌های داخلی مثل سایت یارانه، کنکور و دانشگاهها که اطلاعات حساسی دارند، باید فیلترشکن خود را خاموش کنند تا از سایت‌هایی که به دلیل فیشینگ فیلتر شده‌اند، آگاهی پیدا کرده و همچنین از ارسال نام کاربری و رمز خود به سرورهای وی‌پی‌ان که رمزگذاری نشده و احتمال سرقت از آن‌ها وجود دارد، پرهیز کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۰ شهريور

نوع جدیدی از بدافزار Glupteba کشف شده که به عنوان یک آگهی‌افزار عمل کرده و به مهاجمان اجازه می‌دهد تا دستگاه آلوده را به یک ربات کاوش رمزارز (بیت کوین) تبدیل کرده و اطلاعات را سرقت کنند.
به نقل از مرکز افتای ریاست جمهوری، نوع جدیدی از بدافزار Glupteba کشف شده است که از بلاکچین بیت‌کوین برای گرفتن دامنه‌های سرور فرمان و کنترل (C&C) از تراکنش‌های بیت‌کوین مشخص شده با کدهای OP_RETURN استفاده می‌کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۹ شهريور

مدتی است که پیامکی تحت عنوان سهمیه‌بندی بنزین برای برخی مشترکان ارسال می‌شود و علی رغم اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته همچنان افرادی هستند که فریب این پیام را می‌خورند و اقدام به واریز وجه برای افراد کلاه‌بردار می‌کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۹ شهريور

به گزارش مهر، شرکت مایکروسافت به‌روزرسانی‌های امنیتی مربوط به ماه سپتامبر را منتشر کرده است. در وصله‌های ارائه شده ۸۰ نقص امنیتی رفع شده‌اند.
به نقل از مرکز افتای ریاست جمهوری، شرکت مایکروسافت به‌روزرسانی‌های امنیتی مربوط به ماه سپتامبر را منتشر کرده است. در وصله‌های ارائه شده ۸۰ نقص امنیتی رفع شده‌اند که دو مورد آن‌ها آسیب‌پذیری روز صفر هستند. در مجموع، ۱۷ مورد از آسیب‌پذیری‌های برطرف شده دارای درجه حساسیت بحرانی هستند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ شهريور

به گزارش فارس، برنامه جنجالی کم اسکنر که به دلیل آلودگی بدافزاری از فروشگاه پلی استور گوگل حذف شده بود، مجددا به این فروشگاه بازگشته است.
به نقل از آسین ایج، برنامه کم اسکنر که برای اسکن کردن سریع اسناد به کار می رود توسط هزاران کاربر گوشی های اندرویدی بارگذاری شده بود، اما بعد از مشخص شدن آلودگی آن به یک بدافزار نمایش دهنده انبوه آگهی، گوگل کم اسکنر را از پلی استور خود حذف کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

کارشناسان امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که دستگاه‌های ردیاب ماهواره‌ای (GPS) ساخت چین دارای آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی متعدد بسیاری هستند که به هکرها اجازه ورود به اطلاعات مربوط به مکان جغرافیایی کاربران را می‌داده است.

ادامه مطلب