محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۰ آبان

به گزارش مهر به نقل از زددی نت، بررسی های موسسه بیمه لیوید نشان می دهد خسارت های ناشی از وقوع حملات سایبری به زیرساخت های بنادر منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه بسیار گسترده خواهد بود و رقم ۱۱۰ میلیارد دلاری برآورد شده برابر با نیمی از خسارات ناشی از بلایای طبیعی در کل جهان در سال جاری میلادی است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ آبان

مرکز مدیریت راهبردی افتا نسبت به سرقت اطلاعات احراز هویت کاربران با به روز شدن تروجان Adwind هشدار داد.
به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، مجرمین سایبری، با پنهان‌سازی رفتار مخرب تروجان Adwind با استفاده از دستورات مجاز جاوا، اطلاعات احراز هویت بانکی، برنامه‌های تجاری و هرگونه گذرواژه ذخیره شده در یک مرورگر کاربران را به سرقت می‌برند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ آبان

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد تنها وقوع یک حمله سایبری حساب شده به بنادر منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه می‌تواند خسارتی ۱۱۰ میلیارد دلاری به بار آورد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۷ آبان

محققان در پژوهشی اقسام مختلف کلاهبرداری تلفنی را بیان کرده‌اند و معتقدند انتصاب قضات دارای تحصیلات دانشگاهی در زمینه علوم رایانه‌ای می‌تواند بر عوامل موثر بر کشف جرم کلاهبرداری تلفنی به شیوه کارت به کارت تاثیرگذار باشد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۶ آبان

به گزارش ایسنا، در یکی از جدیدترین روش‌های فیشینگ، کلاهبرداران با ترفند رجیستری کردن تلفن همراه مسافری، افراد را به سایت‌ها و صفحات جعلی هدایت کرده و موجودی حساب آن‌ها را به‌سرقت می‌برند.
یکی از اقدامات کلاهبرداران این است که با راه‌اندازی سایت‌های جعلی که شبیه به سایت‌های اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده‌های مالی اقدام می‌کنند. در این شیوه که اصطلاحاً به فیشینگ معروف است، از طریق اطلاعات واردشده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب‌های بانکی قربانیان خالی می‌شود و کاربرانی که دارای سواد دیجیتالی کمتر هستند، یا از ابزارهای به‌روزنشده استفاده می‌کنند، بیش‌تر در معرض خطر هستند و اطلاعات آنان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ آبان

مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری نسبت به فعالیت تروجان های جاسوسی که به کاربران ویندوزهای جدید حمله می کند هشدار داد و از کاربران خواست ایمیل های ناشناس را باز نکنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۴ آبان

مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری نسبت به شناسایی نقص امنیتی در نسخه‌های جدید زبان برنامه‌نویسی PHP هشدار داد که از این نقص برای تحت کنترل درآوردن سرورها سوء استفاده شده است.

ادامه مطلب