محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ آذر

به گزارش پیوست، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به خبر هفته گذشته هک برخی بانک‌های کشور اعلام کرد که این بانک‌ها هک نشده‌اند بلکه پیمانکار فنی سابق یکی از مجموعه‌ها که به اطلاعات دسترسی داشته در حال باج‌خواهی به کمک این اطلاعات است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۲ آذر

به گزارش پیوست، پنج بانک سپه، ملت، تجارت، سرمایه و قوامین در واکنش به دست به دست شدن خبر نشت اطلاعات کاربرانشان در شبکه‌های اجتماعی، همگی این اخبار را بی‌اساس دانسته و اعلام می‌کنند اطلاعات مشتریان همچنان دارای امنیت کافی است.
هر چند هنوز هیچکدام از این بانک‌ها به صورت رسمی بیانیه‌ای در این زمینه منتشر نکرده‌اند اما هر کدام از آنها این خبر را تکذیب کردند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۹ آذر

به گزارش مرکز ماهر، گوگل به تازگی یک نقص اندرویدی جدید را شناسایی کرده که به هکرها اجازه‌ می‌دهد از طریق ویژگی اندوریدی به نام ‫NFCbeaming ، به گوشی‌های اطراف بدافزار منتشر کنند.
NFC beaming از طریق یک سرویس اندرویدی داخلی به نام Android Beam کار می‌کند. این سرویس، به یک دستگاه اندرویدی اجازه می‌دهد داده‌های بزرگ همچون تصاویر، فیلم‌ها، ویدیوها یا حتی برنامه‌های کاربردی را به دستگاه دیگری در همان نزدیکی از طریق امواج رادیویی NFC (Near-Field Communication، ارتباط در محدوده نزدیک) به جای استفاده از WiFi یا بلوتوث، ارسال کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۷ آبان

سازمان اینترپل قصد دارد به شرکت‌های تهیه‌کننده اینترنت، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و سازندگان دستگاه‌ها فشار وارد کند تا روند رمزگذاری محاورات، سرویس‌ها و کالاها را کاهش دهند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۶ آبان

احمدرضا غزنوی، مجری پروژه پیوست پدافند سایبری شبکه ملی اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سند پدافند سایبری شبکه ملی اطلاعات به سفارش کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات در پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ICT تدوین و آماده رونمایی است، گفت: این سند به عنوان یکی از طرح های پژوهشگاه ICT در حوزه پدافند غیرعامل رونمایی می شود.

ادامه مطلب