محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۵ دي

به نوشته‌ی روزنامه ایران، با ورود بی‌رویه کالاهای دست دوم و مستعمل به بازار کامپیوتر، واردکنندگان قانونی تجهیزات رایانه‌ای نگران هستند. کمیسیون سخت افزار سازمان نصر تهران، به بررسی آثار واردات بی‌رویه این کالاها پرداخته و محمدباقر اثنی‌عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) در نامه‌ای به رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، خواستار نظارت برواردات کالاهای دست دوم حوزه فناوری اطلاعات شد. اما واردات کالاهای دست دوم برای کشور چه تبعات منفی در بردارد؟ کارشناسان حوزه سخت افزاری رایانه‌ای کشور در پاسخ به این سؤال معتقدند که ورود بی‌رویه ابزارهای سرور، شبکه و سوئیچ‌های دست دوم به کشور خطرناک بوده و می‌تواند موجب افزایش جاسوسی و حملات سایبری به زیرساخت‌های سازمانی کشور شود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۴ دي

به گزارش فارس، پس از افشای یک شکاف امنیتی در دوربین های امنیتی شیائومی، شرکت گوگل اجازه دسترسی شیائومی با دستیار هوشمند خود را لغو کرد.
به نقل از دیلی میل، دوربین های امنیتی ساخت شرکت چینی شیائومی اجازه دسترسی به دستیار هوشمند گوگل را ندارند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ دي

مرکز مدیریت راهبردی افتا کد منبع ابزارهای شناسایی و پاکسازی بدافزار منسوب به گروه APT27 را منتشر کرد.
به نقل از مرکز افتا، به دنبال مشاهده مواردی از آلودگی به بدافزاری منسوب به گروه APT27 در برخی از دستگاه‌ها، مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری بلافاصله نسبت به بررسی و تحلیل این بدافزار اقدام و ابزارهای لازم برای شناسایی و پاکسازی این بدافزار را تولید کرده است.
این ابزار از طریق یک کانال امن در اختیار تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها قرار داده شده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۶ دي

بررسی‌های مؤسسه امنیتی کاسپراسکای نشان می‌دهد حملات باج افزارها به شهرداری‌ها و مؤسسات مرتبط به آنها مانند شوراهای شهرها در سال ۲۰۱۹ به شدت افزایش یافته است.
به نقل از آسین ایج، بر اساس همین بررسی در سال ۲۰۱۸ حداقل ۱۷۴ شهرداری یا مؤسسه و نهاد وابسته به شهرداری‌ها در سراسر جهان هدف حملات باج‌افزاری قرار گرفته‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۶ دي

به گزارش آی‌تی‌رسان، توییتر استفاده از تصاویر PNG را به‌خاطر حمله‌ای که به اکانت توییتری بنیاد صرع شد و باعث انتشار تصاویر متحرکی گردید که می‌توانستند باعث تشنج در افراد حساس به نور گردند، ممنوع کرد.
توییتر در این‌رابطه باگی را کشف کرده که به کاربران اجازه می‌داد تا تنظیمات پخش خودکار را دور بزنند و چندین تصویر متحرک با فرمت APNG را در یک توییت واحد منتشر کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ دي

یک پژوهشگر امنیتی با استفاده از باگ موجود در اپ اندرویدی توییتر، موفق شد شماره تماس ۱۷ میلیون کاربر توییتری از جمله برخی از مقامات و سیاستمداران را با حساب‌های آنان در این شبکه اجتماعی تطبیق دهد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

به گزارش آی تی ایران، اخیرا استفاده از شبکه اجتماعی ToTok که توسط دولت امارات متحده عربی طراحی شده، در میان کاربران بسیاری از کشورها رواج یافته است. اما دیروز، مشخص شد این اپلیکیشن ابزاری جاسوسی برای دولت امارات بوده و حریم شخصی کاربران خود را نقض می‌کند. این برنامه که تقریبا شبیه به واتس‌اپ یا اسکایپ عمل می‌کند، با هدف تسهیل برقراری ارتباط میان کاربران اینترنت طراحی شد. اما بررسی‌های صورت گرفته نشان داد که اهداف دیگری در پس این اپلیکیشن نهفته است و همین مساله، نگرانی‌هایی را برای کاربران و همچنین دولت‌های کشورهای دیگر به‌وجود آورده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه چهلم فروم نسل پیشرو ارتباطی 5G در حالی برگزار شد که شاخص‌ها و چالش‌های امنیت و معماری داده در شبکه نسل پنجم ارتباطی ارائه و ارتباط آن با اینترنت اشیا تشریح شد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند