محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ بهمن

اگر کاربر اندروید ۸ و ۹ هستید و معمولا از هدفون و لوازم جانبی مبتنی بر بلوتوث استفاده می‌کنید، بهتر است همین حالا بلوتوث گوشی خود را خاموش کنید. آسیب‌پذیری جدید که در زیرسیستم بلوتوث اندروید کشف شده، به هر شخصی اجازه می‌دهد تا بدون هیچ محدودیتی به داده‌های خصوصی کاربران دسترسی داشته باشد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۷ بهمن

به گزارش دیجیاتو، هفته گذشته اپل macOS Catalina 10.15.3 را منتشر کرد و به نظر می رسد که این آپدیت باگی را که امکان خواندن پیام ها از ایمیل های رمزگذاری شده را میسر می نمود پچ کرده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۳ بهمن

به گزارش دیجیاتو، هکری که اطلاعات کنسول نینتندو سوییچ را پیش از معرفی رسمی افشا کرده بود، به ارتکاب یک رشته جرم اقرار کرده که عواقب سنگینی را برای وی به دنبال دارد.
«رایان هرناندز»، از سوی مراجع قضایی فدرال آمریکا رسما در رابطه با هک سیستم های نینتندو، کلاهبرداری کامپیوتری و پورنوگرافی کودکان مجرم شناخته شده است. وی در سال ۲۰۱۶ و زمانی که ۱۷ سال بیشتر نداشت با اجرای روش های فیشینگ اطلاعات هویتی کارکنان نینتندو را به سرقت برده و پس از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات پروژه های این کمپانی اقدام به افشای آنها کرده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۲ بهمن

به گزارش مهر، کلیدهای امنیتی ورود به ابزار مختلف را ایمن تر و ساده‌تر می‌کنند، اما همه قادر به استفاده از آنها نیستند. گوگل با منبع باز کردن یکی از این کلیدهای امنیتی در جهت حل این مشکل اقدام کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، گوگل امروز از اجرای یک طرح منبع باز خبر داده که به فروشندگان سخت افزارهای مختلف کمک می‌کند تا خودشان کلیدهای امنیتی مورد نیازشان را طراحی و تولید کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۲ بهمن

به گزارش مهر، هکرها با سوءاستفاده از شیوع ویروس کرونا، فایل های ویدئویی یا متنی به ظاهر ساده اما حاوی بدافزار را منتشر می کنند که اطلاعات موجود در موبایل یا رایانه کاربر را سرقت می کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۹ بهمن

به گزارش ایسنا، نسخه جدیدی از باج‌افزار استاپ (djvu) STOP شناسایی شده که با فایل‌های نصب جعلی برنامه‌ها و اجرای فایل‌های پیوست آلوده پست‌های الکترونیکی منتشر می‌شود و تعداد زیادی از مراکز و کاربران ایرانی به آن آلوده شده‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ بهمن

اینتل برای سومین بار در کمتر از یک سال اخیر از عرضه وصله امنیتی برای رفع برخی آسیب پذیری ها در برخی از پردازنده‌های خود خبر داده است.
به نقل از انگجت، آسیب پذیری‌های یادشده بر روی عملکرد این پردازنده‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. وصله امنیتی نرم افزاری جدید اینتل که قرار است در هفته‌های آتی عرضه شود، دو مشکل را برطرف می‌کند که بی توجهی به آنها می‌تواند منجر به سرقت اطلاعات خصوصی کاربران در زمان استفاده از رایانه‌ها شود.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند