محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ اسفند

به گزارش ایسنا، استفاده افراد از اینترنت این روزها به‌دلیل خانه‌نشینی افزایش یافته و سودجویان از وعده اینترنت رایگان استفاده می‌کنند تا کاربران را با کلیک کردن روی لینک‌های آلوده، به سایت‌های فیشینگ هدایت کرده و اطلاعات مرورگرها را ذخیره یا حساب‌های بانکی‌ را خالی کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۹ اسفند

به گزارش دیجیاتو، هکرها کمپینی برای پخش اخبار نادرست و حمله به سیستم های ایالات متحده ترتیب داده اند تا توانایی این کشور در مبارزه با ویروس کرونا را کاهش دهند. در همین رابطه کامپیوترهای وزارت بهداشت آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفتند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۷ اسفند

به گزارش ایلنا، حمید فتاحی در مورد حمله سایبری به زیرساخت ارتباطی کشور گفت: شاهد یک حمله سازمان یافته با حجم گسترده به زیرساخت ارتباطی کشور بودیم که این حمله مشتمل بر میلیون‌ها مبدا بود که به سمت شبکه کشور در حال اجرا بودند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۶ اسفند

به‌ گزارش مهر به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، در این تکنیک مهاجمان سایبری در ظاهر یک به‌روزرسانی گواهینامه‌های امنیتی سایت به کاربر ارائه می‌دهند که حاوی فایل مخربی است.
موسسه امنیت سایبری کسپرسکی اعلام کرده است که مهاجمان از این تکنیک در انواع مختلف سایت‌ها، از باغ وحش گرفته تا فروش الکترونیکی قطعات وسایل نقلیه، بهره گرفته‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۶ اسفند

به گزارش مهر به نقل از آرس تکنیکا، خودروهای بدون کلید برای بازکردن درب مبتنی بر استفاده از سیستم‌های بی سیم رادیویی هستند و ضعف سیستم رمزگذاری آنها، سرقت داده‌های رد و بدل شده و سواستفاده از آنها برای هک کردن خودروهای مختلف را تسهیل می‌کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۶ اسفند

به گزارش مهر به نقل از آرس تکنیکا، دو سناتور جمهوری خواه و دو سناتور دموکرات سنای آمریکا طرحی را برای تصویب ارائه کرده‌اند که اگر چه هدف ظاهری آن مقابله با سواستفاده جنسی از کودکان در فضای مجازی است، اما مخالفان طرح یادشده آن را در عمل یک اسب تروجان برای آسیب زدن به امنیت کاربران اینترنت و جلوگیری از رمزگذاری اطلاعات آنها توصیف کرده‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۵ اسفند

به گزارش مهر به نقل از ایندپندنت، کارشناسان هشدار داده‌اند بیش از یک میلیارد دستگاه اندروید در معرض خطر هک قرار دارند.
بسیاری از این دستگاه ها که هم اکنون نیز فعال و مورد استفاده کاربران هستند، دیگر با آپدیت‌های امنیتی پشتیبانی نمی‌شوند و وصله‌های امنیتی برای برطرف کردن باگ‌ها و مشکلات دیگر را دریافت نمی‌کنند.

ادامه مطلب