محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۶ فروردين

به گزارش دیجیاتو، سازمان ثبت احوال اعلام کرد به خاطر «تخلف» وزارت بهداشت در بارگذاری اطلاعات افراد در سامانه غربالگری ویروس کرونا، همکاری خود را با این وزارت قطع می کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۶ فروردين

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان این‌که حبس قانون حفاظت از داده‌های عمومی در نظام بروکراسی به این معنا نیست که قانونی برای اجبار سازمان‌ها و دستگاه‌ها به حفاظت از داده‌های شخصی وجود ندارد و قوانین موجود می‌تواند منجر به محکومیت هر فرد حقیقی و حقوقی شود که در محافظت از داده‌ها سهل‌انگاری کرده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۵ فروردين

مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای) اعلام کرد با آغاز رصد جهت کشف بانک‌های اطلاعاتی حفاظت‌نشده از روز ۱۲ فروردین، به صاحبان آنها هشدار داده خواهد شد و در صورتی که ظرف مدت ۴۸ ساعت، همچنان مشکل به قوت خود باقی باشد، به‌منظور حفظ داده‌ها و حفاظت از حریم خصوص شهروندان، به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۵ فروردين

به گزارش پیوست، افشاء اطلاعات خصوصی ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام و همچنین ۵ میلیون کاربر سیب‌اپ باعث شده حالا مرکز ماهر به عنوان مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای به این اتفاقات واکنش نشان دهد. این مرکز با خطاب قرار دادن کلیه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و صاحبان کسب‌وکارها بیانیه‌ای صادر کرده است. در این بیانیه با تاسف‌بار خواندن درز اطلاعات کاربران و شهروندان ایرانی و نقض حریم خصوصی آنها که در تلگرام و سیب‌اپ عضو بوده‌اند اعلام شده که این اتفاق منجر به بروز تهدیدات مختلف علیه افراد، سازمان‌ها، کسب‌وکارها شده است. در توضیح این اتفاق اصلی‌ترین عامل درز اطلاعات ایرانی تلگرام و سیب‌اپ وجود بانک‌های اطلاعات کاملا حفاظت نشده‌ یا دارای حفاظت خیلی ضعیف در سطح اینترنت اعلام شده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۵ فروردين

به گزارش فارس، در شرایطی که بسیاری از مجموعه های دولتی و خصوصی از نرم افزار زوم برای برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس استفاده می کنند، حملات هکری به این نرم افزار هم افزایش یافته است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۵ فروردين

به گزارش پیوست، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از توقف دسترسی عمومی به پایگاه اطلاعاتی این سازمان از نیمه‌شب گذشته (۱۴ فروردین)‌ خبر می‌دهد و اعلام می‌کند که این یک اشتباه غیرعمدی بوده که توسط وزارت بهداشت صورت گرفته است. براساس توضیحات سیف‌الله ابوترابی به پیوست، دسترسی غیرمجاز تنها به اطلاعات بخش محدودی از شهروندان ایرانی بوده که حالا در امنیت کامل قرار دارد. براساس اظهارت او با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور وزارت بهداشت نیاز به اطلاعات سامانه احراز هویت ثبت احوال داشته و براساس تفاهم‌نامه‌ای که آنها با این وزارتخانه داشته‌اند قرار بوده تا این اطلاعات با حفظ حریم خصوصی با وزارت بهداشت به اشتراک‌ گذاشته شود؛ اما در نهایت به دلیل یک اشتباه وزارت بهداشت اطلاعات این سامانه در اینترنت قرار گرفته است.

ادامه مطلب