محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۳ فروردين

به گزارش ایسنا، بحث حقوق­ سایبری شهروندان امروزه به یکی از مباحث پیچیده و مفصل حقوقی در جهان تبدیل شده است و برای جلوگیری از اتفاق‌­هایی که منجر به نقض حریم خصوصی می‌شود، لازم است شرکت­‌های ارائه‌دهنده خدمات در فضای مجازی با مفاهیم بنیادین حقوقی مربوط به این فضا آشنا باشند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۳ فروردين

به گزارش پیوست، صبح امروز کاربران در فضای مجازی با یک شوک بزرگ روز خود را آغاز کردند؛ لو رفتن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر پیام‌رسان تلگرام که شامل نام کاربری، شماره تلفن تماس و آی‌دی تلگرام بود. اطلاعاتی که اکنون زمزمه‌هایی در مورد تعلق آنها به یک نهاد امنیتی و نظارتی داخلی شنیده می‌شود. این خبر را نیمه شب گذشته اولین بار وب‌سایت comparitech منتشر کرد. آنطورکه این وب‌سایت گزارش داده این اطلاعات روی یک دیتا‌بیس نگهداری می‌شده و یک نسخه شخص ثالث یعنی نسخه‌ای غیر از نسخه اصلی تلگرام منبع افشای این اطلاعات بوده است. در این گزارش آمده این اطلاعات روی یک سامانه به نام سامانه شکار بوده که به صورت ناخواسته منتشر شده است. سامانه‌ای که هرچند از آن اطلاعاتی تایید شده در دسترس نیست ولی با توجه به نامگذاری امنیتیش یادآور سامانه‌های غیر رسمی نظارت بر رفتارهای کاربران است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ فروردين

به گزارش آی‌تی‌ایران، محققان امنیت کامپیوتری از لو رفتن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی شامل یوزرنیم و شماره تلفن توسط یک نسخه غیر رسمی تلگرام خبر می‌دهند. یک سخنگوی اپلیکیشن تلگرام هم تایید کرده این اطلاعات مربوط به یک نسخه غیر رسمی از این برنامه است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۰ فروردين

به گزارش فارس، کدهای منبع باج افزار خطرناک دارما که برای خرابکاری و قفل کردن فایل های مختلف و سپس باج گیری مورد استفاده قرار می گیرند برای فروش در اینترنت عرضه شده است.
به نقل از زددی نت، کدهای منبع باج افزار مشهور و سودآور دارما برای فروش حداقل در دو مجمع آنلاین هکری روسی در دسترس قرار گرفته‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۵ فروردين

به گزارش دیجیاتو، مایکروسافت امروز به میلیاردها کاربر ویندوز هشدار داد که هکرها در حال سوءاستفاده از دو آسیب پذیری خطرناک روز صفر هستند که به آنها اجازه می دهد کنترل کامل کامپیوتر قربانی را در دست بگیرند. بر اساس گزارش این شرکت تمامی نسخه های سیستم عامل ویندوز در معرض خطر هستد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ اسفند

به گزارش زومیت، گوگل اخیرا دو ویژگی جدید را به مرورگر کروم اضافه کرده که به ما اجازه می‌دهد از شر کادرهای «فعال‌سازی اعلانیه‌ها» و آگهی‌های حجیم خلاص شویم.

ادامه مطلب