محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ دي

به گزارش دنیای اقتصاد، به‌نظر می‌رسد استفاده دولتی از این محصولات علیه رقبای سیاسی، روزنامه‌نگاران و دیگر افراد، رایج و متداول شده است
روز دوم اکتبر سال گذشته میلادی «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی و منتقد دولت پادشاهی عربستان، به کنسولگری این کشور در استانبول رفت تا مدارک مربوط به ازدواجش را بگیرد. او از آنجا زنده بیرون نیامد. هر چند دولت عربستان در ابتدا مسوولیت این کار را نپذیرفت، اما بعدها قبول کرد که خاشقجی در عملیاتی پیچیده کشته شده است. دو ماه بعد «عمر عبدالعزیز» یکی دیگر از مخالفان دولت عربستان، در اسرائیل علیه یک شرکت نرم‌افزاری اسرائیلی به نام NSO Group طرح شکایت کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ آذر

به گزارش مهر به نقل از مرکز ماهر، اخیرا گونه‌ جدیدی از ‫باج‌افزار های خانواده Vega موسوم به Zeppelin، سازمان‌های فناوری و خدمت درمانی را در سراسر اروپا، ایالات متحده و کانادا هدف قرار داده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۹ آذر

به گزارش ایسنا، با توجه به اجباری شدن دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف کارت‌های بانکی،‌لازم است افراد برای دریافت اپلیکیشن رمز پویا حتما به فروشگاه‌های آنلاین معتبر یا شعب بانک مراجعه کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۵ آذر

به گزارش فارس، گوگل عرضه نسخه اندرویدی مرورگر کروم 79 را متوقف کرد. علت این مساله شناسایی یک نقص مهم در این نرم افزار است.
به نقل از زددی نت، برخی توسعه دهندگان اپلیکیشن ها به گوگل هشدار داده اند که کروم ۷۹ به علت آسیب پذیری خاصی که دارد داده های کاربران را پاک و برنامه های موبایلی را بازتنظیم کرده و اطلاعات آنها را پاک می کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۴ آذر

سناتورهای مجلس نمایندگان آمریکا به شرکت های کارت اعتباری هشدار دادند که آنها باید با پلیس این کشور همکاری کرده و داده های خصوصی کاربران را در صورت درخواست افشا کنند.
به نقل از انگجت، این سناتورها تصریح کرده اند که در صورت ارسال درخواست های مقامات و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی خطاب به شرکت های کارت اعتباری، آنها موظف به همکاری هستند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۳ آذر

یک سارق هارد درایوهایی حاوی اطلاعات دستمزدهای کاربران فیس بوک را از خودروی کارمند این شرکت دزدیده است. در این هارددرایوها نام، اطلاعات دستمزد و پاداش ۲۹ هزار کارمند وجود داشته است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ آذر

به گزارش آی‌تی‌من، ​​​​​​​پژوهشگران مجموعه‌ای از آسیب‌پذیری‌ها را در محصولات Autodesk، Trend Micro و Kaspersky کشف کردند.
به گزارش مرکز افتا، به نقل از وب‌سایت ZDNet، سه آسیب‌پذیری بارگذاری DLL دلخواه در سه محصول Autodesk، Trend Micro و Kaspersky کشف شده‌اند که مهاجم با بهره‌برداری موفق از این آسیب‌پذیری‌ها می‌تواند سطح دسترسی خود را افزایش دهد و کد دلخواه اجرا کند.

ادامه مطلب