محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ آبان

همزمان با اعلام حمله و تلاش ناموفق رژیم صهیونیستی برای دسترسی و استخراج اطلاعات کاربران تلفن همراه ایران، مشخص شده که وجود یک باگ امنیتی در یکی از پرتال‌های اینترنتی متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، استعلام و استخراج اطلاعات هویتی تمامی ایرانیان توسط افراد غیرمجاز را ممکن ساخته بود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان

مرکز افتا نسبت به افزایش حملات باج‌افزاری به سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی با تکامل باج‌افزار SamSam بر مبنای گزارش موسسه‌ی امنیتی سایمنتک، هشدار داد.
به گزارش مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، کارشناسان امنیت سایمنتک پستی در مورد تکامل باج‌افزار SamSam منتشر کردند که در ماه گذشته در حملات هدفمندی علیه چندین سازمان مورد استفاده قرار گرفته است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

جدیدترین MacBookهای اپل شامل ویژگی جدیدی هستند که گوش دادن به میکروفون کاربران را برای هکرها و جاسوسان سخت‌تر می‌کند.
این ویژگی که در جدیدترین محصولات MacBook، از جمله MacBook Pro و MacBook Air قرار گرفته، تراشه‌ی امنیتی جدید T2 است که از کلیدهای رمزنگاری، حافظه‌، اطلاعات، اثر انگشت، و قابلیت بوت امن محافظت می‌کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

توئیتر بخشی از فرایند گزارش‌دهی خود را به‌روزرسانی کرد. به خصوص زمانی که کاربر در مورد توئیتی اطلاع می‌دهد که احتمال می‌دهد از طرف یک بات یا حسابی جعلی فرستاده شده باشد. حالا، وقتی که کاربر بر روی گزینه‌ی "it’s suspicious or spam" در منوی "report" کلیک می‌کند، می‌تواند مشخص کند که چرا وی چنین تصمیمی گرفته، از جمله گزینه‌ای است که می‌گوید "حساب کاربری این توئیت جعلی است."

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان

برنامه‌های آنتی‌ویروس، با توجه به ماهیت‌شان، درجه‌ای از خطر را دارند. از آنجایی که این برنامه‌ها نیاز دارند برای متوقف کردن هک‌ها، اطلاعات مخرب را اسکن کنند (و همینطور نیاز به مجوزهای گسترده دارند)، یک بخش از تروجان با بهره‌برداری از نقص آنتی‌ویروس‌ها می‌تواند به طور معمول بدون هیچ مشکلی اجرا شود. با این وجود، اگر از ابزارهای محافظتی داخلی ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، این پیچیدگی بیشتر می‌شود. مایکروسافت مرتبا پیش‌نمایشی از Windows Insider را راه‌اندازی می‌کند که Defender Antivirus گزینه‌ای از اجرا در Sandbox را دارد. این شرکت گفت این اولین راه حل کامل برای انجام این کار است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری عامل سوء استفاده از اطلاعات دارندگان محصولات اپل خبر داد و هشدارهایی را درمورد استفاده از آیفون و آپید ارائه کرد. سرهنگ تورج کاظمی در گفتگو با ایسنا، در این باره گفت: در پی وصول اخباری مبنی بر سوء استفاده از حساب کاربری اپل (Apple ID) دارندگان محصولات اپل، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

به گزارش مهر، به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، اخیرا یک دانلودکننده‌ی بدافزار اندرویدی با نام Android.DownLoader,۸۱۹.origin در گوگل پلی شناسایی شده که بیش از ۵۱ هزار و ۱۰۰ کاربر آن‌ را دانلود کرده‌اند. این دانلودکننده دارای قابلیت نصب و اجرای سایر برنامه‌های مخرب روی دستگاه‌های آسیب‌ دیده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ آبان

در اواخر سال ۱۳۹۵ یک ‫آسیب‌پذیری جدی با سطح خطر بحرانی با نام EternalBlue در پروتکل ‫SMB افشاء شد که نسخه‌های مختلف سیستم عامل ویندوز را تحت تاثیر قرار می‌داد. از آن زمان تا به حال انواع کدهای سوء‌استفاده و ‫باج‌افزار و جاسوس‌افزار و غیره از این آسیب‌پذیری سوء‌ استفاده نموده‌اند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند