محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای کشور، خوشبختانه این آسیب‌پذیری‌ها نیازمند دسترسی مهاجم به حساب کاربری معتبر در این تجهیزات هستند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

به گزارش مهر، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای اعلام کرد: در روزهای اخیر مهاجمان با نفوذ به ‫حساب ایمیل یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه‌ی پتروشیمی، به انتشار ایمیلی جعلی با پیوست آلوده اقدام کرده‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ شهريور

اواخر سپتامبر T-Mobile اعلام کرد این شرکت از جانب هکرهایی ضربه خورده که قادر به دسترسی به اطلاعات شخصی نزدیک به ۲ میلیون مشتری، شامل نام، کد پستی، شماره موبایل، آدرس‌های ایمیل، شماره‌ی مخاطبین، و نوع حساب کاربران بودند. به گفته‌ی این شرکت، اطلاعات حساس‌تر از جمله اطلاعات مالی، شماره‌های امنیت اجتماعی، و رمزهای عبور در این نقص دزدیده نشده‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ شهريور

گوگل به شکل عجیبی به Epic Games پاسخ داد. Epic Games اوایل ماه جاری تصمیم گرفت بازی محبوب Fortnite برای اندروید را از طریق وب‌سایت متعلق به خودش به جای Play Store در دسترس قرار دهد. متاسفانه، این نصب‌کننده شکاف امنیتی خطرناکی دارد که به بازیگر مخرب اجازه‌ی نصب هر نرم‌افزاری را که می‌خواهد می‌دهد. گوگل هیچ زمانی را برای فاش کردن این اشتباه فاحش از دست نداد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳ شهريور

جنگ سیاسی سایبری در حال بدتر شدن است و اکنون وارد مرحله‌ای عجیب شده است. مایکروسافت گزارش دقیقی را منتشر کرد که می‌گوید یک گروه نظامی روسیه که انتخابات ایالات متحده را در سال ۲۰۱۶ هدف قرار داده بود به برنامه‌های قدیمی‌اش بازگشته است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ مرداد

اینتل اعلام کرد مجموعه‌ای دیگر از نقص‌های موجود در پردازنده‌ها را پیدا کرده که به هکرها اجازه‌ی دزدین اطلاعات ذخیره شده بر روی کامپیوترها یا فضاهای رایانش ابری را می‌دهد. این آسیب‌پذیری شامل سه گونه است که توسط تعدادی از محققان کشف شده و در ماه ژانویه گزارش شده بود. اینتل در پست وبلاگی اعلام کرد به علت به‌روز‌رسانی‌های منتشر شده در اوایل سال جاری و نیز به‌روزرسانی‌های اخیر، احتمالا بسیاری از کاربران در مقابل این آسیب‌پذیری‌ها محافظت شده‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ مرداد

ممکن است تصور کنید گزینه‌ی Google Location History را غیر فعال کرده‌اید، به این معنا که گوگل موقعیت مکانی شما را ردیابی نمی‌کند. اما حقیقت این است که گوگل جمع‌آوری اطلاعات مکانی را ادامه می‌دهد و حتی شما را دقیقه به دقیقه دنبال می‌کند. Associated Press گزارش می‌کند، گوگل آدرس خانه‌تان و دیگر مکان‌هایی را که شما در طول روز بازدید می‌کنید به خاطر می‌سپارد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ مرداد

کاربران شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرم از هک حساب‌های کاربری خود توسط هکرهای روسی شکایت دارند و در پی آن در صفحه‌ی پشتیبانی فنی Instagram از موضوع عدم امکان ورود به حساب کاربری شخصی‌شان گلایه‌مندند. طی ماه‌های گذشته حدود ۲ هزار حمله‌ی هکری به‌ حساب شخصی کاربران گزارش‌ شده بود که این رقم اکنون به ۵ هزار کاربر رسیده است. به نظر می‌رسد این وضعیت در همه‌ی جای دنیا یکسان است.

ادامه مطلب