محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد

بر اساس اطلاعاتی از Wired، محققان شرکت امنیت تلفن Kryptowire متوجه شکاف امنیتی در گوشی‌های ZTE ،LG ،Essential و Asus شدند و مسئولین این شرکت‌ها قول داده‌اند وصله‌هایی برای این شکاف‌ها پیدا کنند. این شرکت تحقیقاتی به آسیب‌پذیری‌های امنیتی ناشی از کدهای نوشته شده توسط شرکت‌های ذکر شده اشاره کرد که کدها را برای ایجاد تغییرات در اندروید ایجاد کرده بودند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد

جمعه شب، ویروس کامپیوتری چندین بار باعث توقف کار کارخانه‌های تایوانی تولید نیمه هادی شد، و این کارخانه را با یکی از شدیدترین خرابکاری‌ها از زمان افزایش تولید تراشه برای آیفون‌های آینده‌ی اپل مواجه ساخت.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ مرداد

وبگاه محبوب جمع آوری و تبادل خبر Reddit در میانه‌ی ماه ژوئن هک شده بود. این شرکت به تازگی این خبر را اعلام کرد و گفت برخی آدرس‌های ایمیل کنونی کاربران و پایگاه داده‌ای شامل اطلاعات حساب قدیمی‌تر آن دزدیده شده‌اند.
این سایت مقصر اصلی را قطع شدن پیام‌های احراز هویت SMS دانست و از کاربران خواست تا برای محافظت بیشتر اطلاعاتشان در آینده از احراز هویت دو فاکتوری مبتنی بر توکن استفاده کنند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ مرداد

مرکز ماهر نسبت به سوء استفاده‌ی بدافزاری از آسیب‌پذیری برخی تجهیزات سیستم‌عامل اندروید (Android Debug Bridge) در سطح شبکه‌ی کشور هشدار داد و اعلام کرد: ۱۱۳ کشور هدف این حملات قرار گرفته‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ مرداد

نقص رمزنگاری بر روی پیاده‌سازی‌های بلوتوث و عوامل سیستم‌عاملی همچون اپل، کوالکام، برادکام، اینتل، و احتمالا فروشندگان نرم‌افزاری دیگر اثر گذاشتند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۷ تير

گوگل پست وبلاگ جدیدی در پاسخ به داستان وال استریت ژورنال درباره‌ی جزئیات چگونگی دسترسی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن شخص ثالث برای خواندن و تحلیل محتوای پیام‌های جیمیل کاربران منتشر ساخت. این شرکت همچنین تعهدش برای بررسی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های شخص ثالثی که به اطلاعات حساس جیمیل دسترسی دارند را تکرار کرد.

ادامه مطلب