محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۴ تير

گزارشی منتشر شده از وال‌استریت نشان داد توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های شخص ثالث می‌توانند ایمیل میلیون‌ها کاربر Gmail را بخوانند. تنظیمات دسترسی Gmail به شرکت‌های اطلاعاتی و توسعه‌دهندگان اپ اجازه‌ی دیدن ایمیل‌های افراد و مشاهده‌ی جزئیات خصوصی، شامل آدرس‌های گیرنده، مهر زمانی، و ایمیل‌های ورودی را می‌دهد. و درحالیکه این برنامه نیاز به دریافت رضایت کاربر دارد، به وضوح روشن نکرده که این اجازه باعث می‌شود انسان‌ها هم و نه فقط کامپیوتر - ایمیل ها را بخوانند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۲ تير

بر اساس اطلاعات محققان Sophos، توزیع محبوب لینوکس Gentoo به طور کامل متوقف شده است و هیچ یک از کدهای موجود قابل اعتماد نیستند. این تیم بلافاصله خبر را اصلاح کرد و اشاره کرد که هیچ یک از کدهای اصلی به خطر نیافتاده‌اند. به هر حال مخزن GitHub تا زمان بارگذاری کپی تازه‌ای از کدهای سالم متوقف است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۶ تير

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای نسبت به انتشار باج افزار خطرناک در کانال‌های تلگرامی فارسی‌زبان هشدار داد.
به گزارش مهر، مرکز ماهر با اشاره به انتشار باج‌افزار «Cybersccp» در کانال‌های تلگرامی فارسی‌زبان اعلام کرد: مشاهدات اخیر در فضای سایبری کشور مخصوصاً در پیام‌رسان تلگرام، حاکی از آن است که یک باج‌افزار از خانواده‌ی خطرناک شناخته‌شده HiddenTear با نام Cyber.exe در پوشش برنامه‌ای کاربردی با ادعای ساخت تصویر جعلی کارت ملی، کارت‌بانکی، شناسنامه و پاسپورت در حال انتشار است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۵ تير

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای نسبت به انتشار باج افزار خطرناک در کانال‌های تلگرامی فارسی زبان هشدار داد.
مرکز ماهر با اشاره به انتشار باج افزار «Cybersccp» در کانال‌های تلگرامی فارسی زبان اعلام کرد: مشاهدات اخیر در فضای سایبری کشور مخصوصاً در پیام‌رسان تلگرام، حاکی از آن است که یک باج‌افزار از خانواده‌ی خطرناک شناخته شده HiddenTear با نام Cyber.exe در پوشش برنامه‌ای کاربردی با ادعای ساخت تصویر جعلی کارت ملی، کارت بانکی، شناسنامه و پاسپورت در حال انتشار است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۴ تير

مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ریاست جمهوری نسبت به آسیب‌پذیری بحرانی در مرورگرهای فایرفاکس و Edge هشدار داد. این آسیب‌پذیری امنیتی حساب‌های آنلاین کاربر را سرقت می‌کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ خرداد

کشف اخیر نشان می‌دهد تروجان روتر به نظر بدتر از آنچه فکر می‌کنیم، است. Cisco Talos متوجه شد VPNFilter نه تنها می‌تواند دیوایس‌های مورد نظر را غیر قابل استفاده کند، بلکه می تواند از رمزنگاری SSL که اغلب در وب دیده می‌شود نیز عبور کند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند