محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت

محققان اروپایی و EFF هشدارهای اولیه‌ای را آماده می‌کنند مبنی بر اینکه پیام‌های کدگذاری شده با PGP/GPG و S/MIME در مقابل مجموعه‌ای از آسیب‌پذیری‌های جدی امنیتی صدمه‌پذیر هستند – این موضوع تاکنون بیش از ۲۰ کلاینت ایمیل را تحت تاثیر قرار داده است. از آنجایی که هنوز هیچ راه حل قابل اعتمادی برای این آسیب‌پذیری وجود ندارد، محققان به کاربران توصیه می‌کنند فورا حالت رمزنگاری را غیر فعال و از روش‌هایی دیگر برای ارسال داده‌های امنیتی‌شان استفاده کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۸ ارديبهشت

Equifax ماه‌ها است که ذره ذره شکاف اطلاعاتی مربوط به سال ۲۰۱۷ را افشا می‌کند، اما دقیقا چه میزان از اطلاعات در این رخنه تحت تاثیر قرار گرفته‌اند؟ این شرکت اعلان اعتبار در بیانیه‌ای به SEC توضیح داد چه میزان اطلاعات در بین دسته‌های مختلف صدمه دیده‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت

به گزارش «ماهر»، درخواست‌های متعدد امداد از مرکز ماهر و تحلیل حوادث به وجود آمده در بعضی از سازمان‌ها در روزهای اخیر نشان داده است حملات باج‌افزاری از طریق نفوذ به سرویس پروتکل دسترسی راه دور یا همان پروتکل RDP به شکل روز افزونی در حال افزایش است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت

محققان شرکت در ایمنی حمل‌ونقل راه‌آهن، با انجام چندین آزمایش، دریافتند که هکرها با استفاده از شبکه‌های Wi-Fi می‌توانند کنترل قرار را به دست‌ گیرند. متخصصین کمپانی Pen Test Partners به این نتیجه دست‌ یافته‌اند، هکرها فقط با اتصال به شبکه‌ی اینترنتی، به‌ راحتی می‌توانند سیستم قطار را مختل و آن را مدیریت کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۱ ارديبهشت

این برنامه‌ی مستقر در دبی از حمله‌ی سایبری که در ماه ژانویه رخ داده خبر داد، هکرها از این طریق به سیستم‌ها دسترسی پیدا کردند که اطلاعات حساب راننده و مسافر را در خود نگهداری می‌کردند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

در فروشگاه اپلیکیشن شرکت اپل، AppStore، برنامه‌ی جدیدی برای پاک‌سازی، برنامه‌های کاربردی که داده‌های مکان کاربر را به ابزارهای ثالث ارسال می‌کنند، راه‌اندازی شد. البته تعداد محصولات موجود در لیست سیاه هنوز افشا نشده است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

یک کارشناس امنیتی حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه صرف حضور یک اپلیکیشن در مارکت‌های آنلاین نمی‌تواند تضمین‌کننده‌ی امنیت آن‌ها باشد، نصب آنتی‌ویروس‌های معتبر را که اصل بوده و در ایران نمایندگی دارند بهترین راه برای جلوگیری از آلودگی به برنامه‌های مخرب دانست تا در صورت بروز مشکل بتوان به آن‌ها مراجعه کرد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

مرکز ماهر از مشاهده و رصد باج افزار آیرون (Iron) در فضای سایبری خبر داد که پس از رمزگذاری فایل‌ها، از قربانیان تقاضای بیت کوین می‌کند.
به گزارش مهر، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای در پی مشاهده و رصد فضای سایبری از شروع فعالیت باج‌افزار Iron خبر داد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند